Mihanpostآثار تاریخیپیشنهاد سردبیر

کشف اسکلت یک قربانی بومرنگ با قدمت ۸۰۰ سال !

کشف اسکلت یک قربانی بومرنگ با قدمت ۸۰۰ سال توسط باستان شناسان استرالیایی در پارک ملی توراله این کشور در حالی صورت پذیرفت که بنظر می رسد این فرد به وسیله بومرنگ در یکی از جنگ های قبیله ای کشته شده است . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

این گروه از باستان شناسان استرالیایی اعتقاد دارند که اسکلت متعلق به فردی با سن و سال حدودا ۲۰ تا ۳۰ است . این اسکلت که حالا به نام کاکوتجا نام گذاری شده دو سال پیش در پارک ملی توراله کشف شد و حالا اطلاعات جدید از آن منتشر شده است .

باستان شناسان ابتدا تصور می کردند که کاکوتجا به وسیله شمشیر کشته شده چراکه شکستگی روی جمجمه او به قدری عمیق و طویل بود که آنها حدس نمی زدند این شکستگی اثر ضربه یک بومرنگ بوده باشد .

کشف اسکلت یک قربانی بومرنگ با قدمت 800 ساله

بومرنگ  یک سلاح و ابزار شکار و وسیله چوبی پرتابی است که عمدتاً بومیان استرالیا از آن استفاده می‌کردند. ساختار بومرنگ تا حدودی شبیه به یال‌های هواپیماست. به صورتی که یک طرف آن قوس‌دار و یک طرف آن مسطح ساخته می‌شود. این وسیله برای بازگشت از فرایند گریز از مرکز و قوانین فشار هوا استفاده می‌کند، بومرنگ در طول تاریخ برای شکار و همچنین به عنوان یک ورزش و سرگرمی مورد استفاده قرار گرفته، بومرنگ‌ها معمولاً به عنوان یکی از نمادهای کشور استرالیا هم شناخته می‌شوند

اما با تحقیقات بیشتر روی اسکلت مشخص شد که مرگ کاکوتجا مربوط به دهه ۱۲۰۰ است . در این دهه هنوز اروپایی ها شمشیر را به این منطقه از استرالیا نیاورده بودند .

سپس با کشف نقاشی هایی در پارک ملی توراله که نشان می داد افرادی در حال جنگ به وسیله بومرنگ و سپر هستند ، مشخص شد که این شکستگی مربوط به جنگ های قبلیه بوده واین فرد قربانی بومرنگ  است .

البته وجود دیگر شکستگی هایی در ناحیه دنده و بازوی اسکلت نشان می دهد که این فرد احتمالا مبارزی در آن زمان بوده است .

منبع : sciencealert

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا