Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریعمومی

سریع ترین قطار جهان با سرعت صوت در کره جنوبی ساخته می شود !

امروزه اقتصاد موفق کره جنوبی الگویی برای بسیاری از کشور های در حال توسعه است.  کره جنوبی اکنون دارای اقتصاد توسعه‌ یافته و با چندین هزار میلیارد دلار سرمایه است. همانطور که می دانید این کشور در زمینه ساخت قطار کارنامه درخشانی دارد و پس از سال ها تلاش اینک قصد دارد سریع ترین قطار جهان را وارد سیستم حمل و نقل جهانی کند. دولت مردان کره جنوبی پیش از این اظهار کرده بودند که این قطار ها قابلیت حمل مسافر با سرعتی بیشتر از ۹۰۰ کیلومتر (۶۲۰ مایل ) در ساعت را خواهند داشت و به صورت حیرت انگیزی مدت زمان سفر ها کاهش خواهد یافت.

سریع ترین قطار جهان که در آینده ای نزدیک تحت عنوان قطار های مافوق صوت در کره جنوبی مورد آزمایش قرار خواهد گرفت . در صورت موفقیت در این آزمایشات با حرکت در داخل لوله های فشار کم ، با سرعت دو برابر قطار های مغناطیسی شناور حرکت خواهند کرد. قطار های مغناطیسی دارای حداکثر سرعت ۴۲۹ کیلومتر بر ساعت هستند اما قطار هایی  که در کشور کره جنوبی ساخته خواهد شد حتی قابلیت رسیدن به سرعت ۱۲۳۰ کیلومتر بر ساعت را نیز دارند.

سریع ترین قطار جهانموسسه تحقیقاتی راه‌ آهن کره جنوبی که روی پروژه سریع ترین قطار جهان فعالیت می کند در این مورد گفت :

 برای این منظور طی سه سال آینده با موسسات مرتبط و همچنین دانشگاه هانیانگ درباره بررسی امکان فناوری‌ های مختلف مرتبط موسوم به فرمت هایپرتیوب همکاری خواهد شد.

بد نیست بدانید که هایپرلوپ ، نوع جدیدی از حمل و نقل سریع است که در آن کپسول‌ هایی در داخل لوله‌ هایی که در آن شرایط خلأ حکم فرماست قرار می‌ گیرند که سرعتی بالغ بر ۱۲۲۰ کیلومتر بر ساعت دارند. با این سرعت می‌ شود ظرف تنها ۳۵ دقیقه از لس‌آنجلس به سان فرانسیسکو رفت. هایپر لوپ با استفاده از فشار هوایی که از عقب وسیله وارد و از خروجی‌ های پائین آن به بیرون رانده می‌ شود حرکت می‌ کند.

منبع  dailymail

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا