Mihanpostسایر رشته هاورزشی

سعید محمدپور بازی‌های آسیایی را از دست داد+جزئیات

به گزارش میهن پست – سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: آمادگی سعید محمدپور در شروع تمرینات تیم ملی در حد صفر بود. با این حال فرصت را به او دادیم اما با تشدید آسیب دیدگی قدیمی‌اش بازی‌های آسیایی برای او تمام شد.

به نقل از ایسنا ، بهمن زارع درباره مصدومیت سعید محمدپور، اظهار کرد: سعید محمدپور آسیب دیدگی‌ کهنه‌ای داشت که مربوط به قبل از المپیک لندن است. او طی یک سال و نیم گذشته نیز اصلا تمرین نکرده بود و جزو نفراتی بود که بدون آمادگی در اردوی تیم ملی شرکت کرد. با این حال برای او فرصت را ایجاد کردیم که البته خودش نیز با انگیزه تمرینات را دنبال می‌کرد ، اما شنبه صبح حین انجام تمرینات درد عضله مفصل ران پای راستش عود کرد و با مراجعه به پزشک تشخیص داده شد که احتمال پارگی عضلاتش وجود دارد. بنابراین پزشک به او توصیه کرد چهار هفته‌ تمرین نکند و به جای آن کارهای فیزیوتراپی و درمانی خود را دنبال کند .

وی ادامه داد: بنابراین ما نیز به او مرخصی دادیم تا کارهای درمانی خود را به صورت اساسی انجام دهد، زیرا اگر آسیب دیدگی‌ قدیمی به طور کامل درمان نشود می‌تواند باز هم بازدارنده تمرینات در آینده باشد.

زارع با بیان این که محمدپور بازی‌های آسیایی را از دست داده است، تصریح کرد: با توجه به این که محمدپور یک سال و نیم گذشته تمرینی نداشت، ما با او گام به گام حرکت کردیم. اما آسیب دیدگی‌ قدیمی‌اش مانع بزرگی بود. از طرفی با توجه به این که باید یک ماه استراحت کند و ما هم دیگر زمانی نداریم با او صحبت ‌کرده‌ایم و گفتیم که بازی‌های آسیایی برایش از دست رفته است و بهتر است کارهای درمانی خود را خیلی خوب انجام دهد تا خود را برای مسابقات آتی آماده کند. در واقع اولویت اول ما سلامتی خود وزنه‌برداران است.

وی در پاسخ به این پرسش که مسابقات جهانی نیز برای محمد پور از دست رفته است یا خیر؟ گفت: بستگی به این دارد که با آرامش درمان خود را شروع کند و گام به گام پیش برود. اگر با آسیب دیدگی‌ قدیمی تمرینات خود را شروع کند همین آسیب دیدگی‌ باز هم عامل بازدارنده خواهد شد.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری با اشاره به آسیب دیدگی‌ میثم محبی، دیگر وزنه‌بردار دسته ۹۴ کیلوگرم، تصریح کرد: میثم محبی نیز از ناحیه زانو آسیب دیدگی‌ داشت و به او گفتیم که پیش فوق تخصص برود و اگر در تهران خود را درمان کند بهتر از شهرستان است، اما او مراحل اساسی درمان را طی نکرد. بنابراین به او نیز پنجشنبه گذشته مرخصی دادیم.

زارع همچنین گفت: البته ما به محمدپور و محبی گفته بودیم که در ۹۴ کیلوگرم قزاقستان غیر از ایلیا دو وزنه‌بردار خوب دیگر نیز دارد. آنها باید رکوردهای خود را به سطح جهانی برسانند. اما متاسفانه بر خلاف سایر نفرات المپیکی که با وجود دور بودن از شرایط مسابقه با آمادگی نسبی به اردو آمدند، محمدپور آمادگی‌اش در حد صفر بود و وزنش نیز ۱۰۳ کیلوگرم شده بود. با این حال به او فرصت دادیم که خود را ثابت کند و فضا را برای او ایجاد کنیم. در واقع خواستیم ابتدا تمرین کند و خود را به آمادگی برساند و پس از آن در موردش تصمیم بگیریم. اما محمدپور که در ۹۴ کیلوگرم به کیلوهای ارزشمندی رسیده بود با یک سال و نیم تمرین نکردن خود را رها کرد و رسیدگی دوباره نیز به شرایط مطلوب زمان بر است. در واقع اشتباه بزرگ او این بود که تمرینی نداشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا