گوناگون

سقوط کامیون به دره در آبیک یک کشته بر جای گذاشت

به گزارش خبرنگار مهر، در این حادثه که عصر سه شنبه در حوالی آبیک روی داد یک دستگاه کامیون حامل گل سفید که از معادن بالای روستای زیاران بارگیری کرده بود در بین راه از جاده منحرف شده و به ته دره سقوط کرد که متأسفانه راننده آن در دم کشته شد.

هنوز اطلاع دقیقی از علت این حادثه در دست نیست اما به گفته شاهدان این سانحه به احتمال زیاد نقص فنی در سیستم ترمز کامیون آمیکو، سبب شد کنترل کامیون از دست راننده خارج شود.
 
معادن سنگ و گل سفید فرآوانی در کوه های شمالی روستای زیاران وجود دارد و روزانه کامیون های متعددی برای بارگیری به این معادن در رفت و آمد هستند.

شیب تند در این از مسیر، پیچهای خطرناک، آسفالته نبودن و عدم نصب حتی یک تابلوی هشدار دهنده در طول مسیر، این جاده را به یکی از مسیرهای خطرناک و غیر استاندارد در منطقه تبدیل کرده است.

با وجود اینکه معدن داران این منطقه با تخریب محیط زیست و بهره برداری از منابع ارزشمند سنگ و گل سفید سود مناسبی بدست می آورند متاسفانه هزینه چندانی برای تعمیر، بازسازی و استاندارد کردن این جاده انجام نداده اند و رانندگان کامیون هر لحظه در معرض حادثه و خطر سقوط قرار دارند.

این جاده که از روستای زیاران شروع و به روستای امیرنان طالقان منتهی می شود دارای چشم انداز بی نظیری است و سالانه گردشگران زیادی از راه دور و نزدیک به دیدن زیبایی های طبیعت به این منطقه می آیند و نبود جاده استاندارد و علائم رانندگی خطرات بسیاری را برای آنها به همراه دارد که امید است مسئولان برای رفع خطر از این مسیر اقدام کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا