Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناورینظامی

ساخت سلاح لیزری جنگ ستارگان توسط پژوهشگران فیزیک

سلاح لیزری جنگ ستارگان توسط پژوهشگران فیزیک در حالی ساخته شده است که این پژوهشگران موفق شدند با استفاده از قوانین بنیادی فیزیک نور و یک منشور ساده از جنس الماس ، سلاح لیزری مخربی را از تمرکز شعاع‌ های مختلف لیزر آن هم درست همانند سلاح لیزری فیلم مشهور جنگ ستارگان بسازند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

همان طور که تاریخ شاهده بوده است داستان‌ های علمی‌ تخیلی منبع الهام بسیاری از اختراع‌ ها بوده‌اند و در حالی که در زمان انتشار این داستان‌ها موضوع آن ها غیرممکن به‌نظر می‌رسید، مدتی بعد انسان توانسته ردای واقعیت برتن آن ها بپوشاند. نمونه‌ های نخستین این موضوع نیز سفر به ماه و اختراع زیردریایی‌ است.

سلاح لیزری جنگ ستارگان

سلاح لیزری جنگ ستارگان در حالی اکنون توسط گروهی از پژوهشگران بنام سلاح Death star ساخته شده است که را که در فیلم علمی-تخیلی جنگ ستارگان برای نابود کردن سیاره شورشیان به‌کار گرفه شد، در واقعیت بسازند. این سلاح می‌تواند شعاع چند لیزر ضعیف را با یکدیگر در نقطه‌ای خاص متمرکز کند تا توان عملکردی آن ها در مجموع، یک توان مخرب را شکل دهند.

توضیح بیشتر در خصوص ساخت سلاح لیزری جنگ ستارگان در دنیای واقعی این که در این اختراع از تکنیک خاص و البته ساده ایاستفاده شده است چرا که پژوهشگران با استفاده از یک قطعه الماس بسیار خالص و با اتکا به قوانین منشورها، شعاع نور لیزرها را در نقطه شکست به سوی محلی خاص هدایت می‌کنند و به‌این‌ترتیب از چند شعاع ضعیف لیزر، یک شعاع قدرتمند تشکیل می‌شود.

سلاح لیزری جنگ ستارگان
طرز کار سلاح لیزری ساخته شده ، شبیه جنگ ستارگان

این تکنیک مشکل قدیمی‌ ای که موجب گرم شدن لیزر و محدودیت در زمان کاربری آن بود را رفع می‌کند و می‌توان به‌جای استفاده از یک لیزر قدرتمند و پرتوان که مصرف برق زیاد و زمان کار محدود دارد، از چند لیزر ضعیف‌تر به مدتی طولانی‌تر بهره گرفت. ویژگی مهم این تکنیک این است که همزمان با نور لیزر، حرارت آن‌ را نیز متمرکز می‌کند.

در تکنیک به کار رفته در ساخت سلاح لیزری جنگ ستارگان در دنیای واقعی بیشتر برای مقاصد نظامی مانند لیزرهای دفاعی در مقابل پهپادهای مهاجم و موشک‌ها می‌توان بهره گرفت که در این میان تکنولوژی لیزر دفاعی نقش مهمی در دکترین نظامی آینده دارد زیرا می‌تواند بلافاصله سوژه مهاجم را نابود کند.

منبع  realclearlife

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا