Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

کمپانی اشکودا از نخستین خودرو کراس اوور تمام الکتریک خود رونمایی کرد

نخستین خودرو کراس اوور تمام الکتریک کمپانی اشکودا به زودی با پسوند E در نمایشگاه خودروی شانگهای معرفی خواهد شد .در این مطلب مشخصات فنی این خودرو جدید را بررسی خواهیم کرد . در ادامه با میهن پست همراه شوید .

کمپانی اشکودا که یک گروه خودروسازی مستقر در جمهوری چک است، در سال ۱۸۹۵ توسط واکلاو لورین و واکلاو کلمنت تأسیس شده و اکنون یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده خودرو در این کشور بشمار می آید . این شرکت به تازگی از خودرو کراس اوور تمام الکتریک خود با قدرت ۳۰۰ اسب بخار رونمایی کرده است .

خودرو های کراس اوور دارای ظاهر و طراحی بینابینی هستند یعنی هم برخی ویژگی های خودروهای اس‌یووی SUV را دارا هستند و هم برخی ویژگی های خودروهای سدان

خودور جدید کمپانی اشکودا مجهز به سامانه خودران بوده و کاربر با این خودرو می تواند از قابلیت رانندگی خودکار استفاده نماید . پلتفرمی که این خودرو برای رانندگی خودکار از آن بهره می برد پلتفرم MEB فولکس واگن بوده که بسیار قدرتمند و امن طراحی شده بطوریکه سال گذشته نیز خود فولکس واگن از این پلتفرم در خودروی مفهومی VW I.D استفاده کرده بود.

اشکودا Vision E دارای ابعادی مشابه خودرو مدل کودیاک است اما در عرض کمی از این مدل بزرگ تر و در طول نیز کمی از آن کوچکتر است .کمپانی اشکودا تغییرات ایجاد شده در ابعاد خودرو را سبب افزایش فضای نشستن سرنشین ها عنوان کرده و آن را نقطه قوتی برای این خودرو جدید دانسته است .شاید بتوان گفت که این خودرو کمپانی اشکودا یک SUV کوپه است و به همین دلیل نیز سقف آن با نمایی دینامیکی دارای انحنا می باشد .

اشکودا Vision E دارای دو موتور الکتریکی بوده که یکی در قسمت جلویی و دیگری در قسمت انتهایی خودرو قرار دارد و قدرت هر موتور نیز ۲۲۵ کیلو وات معادل ۳۰۰ اسب بخار اعلام شده است . این موتورها با استفاده ار باتری‌ هایی از نوع لیتیوم-یون راه اندازی خواهند شد و بطوری انرژی موتور ها را تامین می کنند که با هر بار شارژ خودرو می تواند تا ۵۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند .

سرعت حرکت ایمن اشکودا Vision E در حدود ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت عنوان شده که بنظر می رسد برای چنین خودرویی کاملا مناسب و قابل قبول است.

خودور جدید کمپانی اشکودا بر اساس استانداردهای مربوط به خودروهای خودران در سطح «level 3» رده‌ بندی شده است بدین معنا که این خودرو در ترافیک می‌ تواند بصورت خودکار حرکت کند و در اتوبان‌ ها نیز توانایی حرکت خودکار و حتی سبقت و تغییر خط را دارد . امکان پارک خودکار خودرو نیز در این سطح وجود دارد . کمپانی اشکودا اعلام کرده که قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ از ۵ مدل جدید خودرو تمامی الکتریکی رونمایی کند و در آینده برنامه های زیادی برای تولید چنین خودروهایی دارد .

باهم در میهن پست تصاویری از خودرو جدید کمپانی اشکودا را تماشا خواهیم کرد .

منبع   topgear

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا