Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

نگاهی به سوپر خودرو کیا GT4 با ظاهری جذاب و دلبربا + عکس

میهن پست – خوروی اسپرت مفهومی کیا GT4 قرار است در سال ۲۰۲۰ ، یعنی تقریبا ۱۵ سال دیگر راه اندازی شود. این گفته ، نشانه ای از پروژه بلند پروازانه ی کیا راجب خودور های آینده است که اخیرا توسط رئیس این شرکت ، پل فیلپات تایید شده است.

کیا چندی پیش خودرویی را معرفی نمود که در حال حاضر در ردیف خودرو های مفهومی قرار میگیرد. پیش از ماه ژانویه ۲۰۱۴ زمزمه هایی از یک خودرو اسپرت از کیا وجود داشت و در همان زمان هم خودرو مفهومی کیا GT4 پرده برداری شد.

اما در حال حاضر ،این شرکت از برنامه های خود برای آینده خبر داده است با توجه به اطلاعاتی که در دسترس میباشد ، این کمپانی قصد دارد کیا GT4 در سال ۲۰۲۰ راه اندازی کند.

خوروی اسپرت مفهومی کیا GT4 قرار است در سال ۲۰۲۰ ، یعنی تقریبا ۱۵ سال دیگر راه اندازی شود. این گفته ، نشانه ای از پروژه بلند پروازانه ی کیا راجب خودور های آینده است که اخیرا توسط رئیس این شرکت ، پل فیلپات تایید شده است.

شاید تا کنون تصاویری از کیا GT4 را دیده باشید. همانطور که گفتیم GT4 در حال حاضر در حد کانسپت است .در حالی که کیا گفت در سال ۲۰۲۰ آن را عرضه خواهد کرد ، اما هنوز مشخص نیست که این خودرو چه شکلی خواهد داشت و این امکان وجود دارد که بسیاری از ویژگی های آن در سطح مفهومی باقی بمانند.

کیا با جزئیات بیشتری که راجب به این خودرو مشخص کرد مشخص شد که یک ماشین مقرون به صرفه خواهد بود اگر چه هنوز قیمتی گفته نشده و در حال حاضر هیچ کس نمیتواند قیمتی برای آن تعیین کند. این کمپانی قصد دارد تا آن را در سطح جهانی عرضه کند و بازار های مبدا آن ایالات متحده و اروپا خواهند بود.

البته درباره مخصات فنی این خودرو نیز باید گفت که مدل GT کانسپت، یک سدان اسپرت دیفرانسیل عقب است که توسط یک پیشرانه شش سیلندر ۳٫۳ لیتری نیرو می‌گیرد. قدرت موتور به ۳۹۵ اسب بخار می‌رسد که حاصل استفاده از توربوشارژر برای پیشرانه است. میزان گشتاور خروجی هم ۵۳۴ نیوتن متر است. برای انتقال نیرو به محور عقب از یک گیربکس هشت سرعته خودکار استفاده شده است.

بدنه GT کانسپت با سقف شیب‌دار و انحناهای جذاب و آئرودینامیک بدنه و درب‌های عقب برعکس و از همه مهم‌تر چرخ‌های فیبر کربنی، تصویری رؤیایی را رقم زده است. حذف آینه‌های جانبی و قرارگیری دوربین به جای آنها، جلوپنجره موسوم به بینی ببر، ترکیب منحصر به فرد چراغ‌ها و سپر جلو و شکاف‌های پشت گلگیرها باعث جذابیت بیشتر این مدل شده‌اند.

از سویی در داخل کابین هم با ترکیبی اسپرت و مینیمال روبرو می‌شویم که می‌تواند برای خودروهای اسپرت آینده کیا نیز مورد استفاده واقع شود و در اصل از فلسفه آئودی برای کاهش پیچیدگی و دکمه‌های کابین تا حد ممکن، پیروی شده است.

منبع: kia    &     motorauthority

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا