Mihanpostهوا فضا

جزئیاتی از زمان عبور سیارک غول پیکر ۲۰۰۳ SD220 از کنار زمین + عکس

قبل از توضیح در مورد سیارک ۱۶۳۸۹۹ باید گفت که همه ساله سیارک ها و اجرام آسمانی زیادی از فواصل دور و یا نزدیک با زمین ملاقاتی انجام میدهند که در این میان سیارک ۱۶۳۸۹۹ نیز در شب کریسمس از فاصله‌ای ایمن از کنار زمین عبور خواهد کرد، سیارکی که به ۲۰۰۳ SD220 نیز معروف و روز ۲۴ دسامبر (سوم دی سال ۱۳۹۴) از فاصله ۱۰٫۷ میلیون کیلومتری زمین که ۲۸ برابر فاصله ماه تا زمین است، عبور خواهد کرد.

سیارک غول پیکر ۱۶۳۸۹۹

لازم است بدانید که اندازه این سیارک بزرگ بین ۸۰۰ متر تا ۲٫۴ کیلومتر است و با سرعت هشت کیلومتر در ثانیه حرکت می‌کند.برای مشاهده عبور این سیارک از کنار زمین به تلسکوپ نیاز است. البته اگر موفق به این کار نشدید، سیارک مذبور مجددا در دسامبر سال ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ از نزدیکی زمین عبور خواهد کرد.

علاقه مندان به هوا فضا جالب است بدانند که اولین مورد از پنج مواجهه سیارک ۱۶۳۸۹۹ در ۱۲ سال آینده است که در فاصله قابل تشخیص توسط رادار قرار خواهد گرفت. با جمع‌آوری سنجشهای محدوده رادار در هر فرصت رصد ممکن است بتوان آشفتگی‌های غیر گرانشی ناشی از اثر یارکوفسکی را شناسایی کرد. در این صورت، می‌توان برآوردی از جرم سیارک بدست آورد که برای درک حجم بزرگ و ساختار داخلی آن بسیار ارزشمند است.

منبع:hngn

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا