Mihanpostپیشنهاد سردبیرمحيط زيست

کشف سمندر ۲۰۰ ساله در چین که پیرترین جاندار دنیا لقب گرفته است + عکس

همه ساله جانداران زیادی توسط محققان و حتی افراد محلی کشف و در زمره خاص ترین های نوع آن ها قرار می گیرند که در این میان و جدیدا محققان اعلام کردند که پیرترین جانور زنده جهان یک سمندر ۲۰۰ ساله است که در غاری در جنوب غربی چین و شهر چونگ کینگ این کشور است که به تازگی توسط یک ماهیگیر محلی دیده و توسط یک گروه ۴ نفره غارنورد که محقق نیز هستند مورد بررسی قرار گرفته است.

قبل از توضیحات بیشتر در خصوص این سمندر ۲۰۰ ساله بد نیست بدانید که در میان دوزیستان بزرگترین آن‌ها سمندر غول آسای چینی(Andrias davidianus) است این دوزیست در رودهای سرد کوهستان‌های شمال شرقی، مرکزی و جنوبی چین و مرداب‌های اطراف آن‌ها زندگی می‌کند. طول متوسط یک دوزیست بالغ ۱٫۱۴ متر و وزن آن بین ۲۵ تا ۳۰ کیلوگرم است نمونهٔ بزرگ شکار شده طولی برابر ۱٫۸۰ و وزنی برابر ۸٫۶۴ کیلوگرم داشته‌است.

این سمندر ۲۰۰ ساله که ۱۱۰ پوند وزن دارد در یکی از غارهای کشور چین کشف شده و احتمالا از بزرگترین و حتی قدیمی‌ترین دوزیستانی است که تا با امروز در جهان زندگی کرده است و دلیل زنده ماندن این سمندر نیز زندگی در انزوا و تاریکی غار بوده است که موجب شده این سمندر بتواند از هر خطر احتمالی در امان باشد.

در این میان و بر اساس گزارش‌های محلی بدست آمده یک ماهیگیر در جنوب غربی چین که این سمندر را به طور تصادفی کشف کرده به خبرنگاران محلی گفته: به هنگام برخورد با این سمند احساس کردم که چیزی نرم و لزج زیر پایم هست و بعد از بررسی متوجه شدم که سمندری غول‌پیکر است.این سمندر غول‌پیکر نزدیک به یک متر و نیم طول دارد و وزن آن بیش از ۴۵ کیلوگرم می رسد که به گفته محققین بزرگترین خطری که می تواند این سمندر را تهدید کند خواص دارویی و درمانیش است که شاید توسط شکارچیان به دام مرگ گرفتار شود. که به همین دلیل آن را به مکانی امن به جهت انجام مطالعات بیشتر و مهمتر از همه محافظت از آن انتقال داده اند.

جالب است بدانید که این سمندر یکی از غول‌پیکرترین سمندرهای کشف شده است و طول آن تا دو متر هم رشد و از ماهی، سمندر، حشرات آبزی، خرچنگ، مار، کرم و میگو تغذیه می‌کند.

منبع: weirdlystrange

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا