Mihanpostپیشنهاد سردبیرموبایل و تبلت

استفاده از سیستم شناسایی چهره سامسونگ برای پرداخت الکترونیکی

قابلیت جدیدی در گوشی های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس وجود دارد و آن هم سیستم شناسایی چهره سامسونگ است پیش از این قرار بود تا این کمپانی از این قابلیت جدید برای تسهیل فرآیند پرداخت الکترونیکی استفاده کند اما تست های واقعی ناکارآمد بودن این سیستم را نشان می دهند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

سیستم شناسایی چهره سامسونگ هم اکنون یکی از روش های باز کردن قفل گوشی است که تست های واقعی بسیاری از کاربران نشان می دهد این سیستم چندان قدرتمند نبوده و به سادگی می توان آن را فریب داد . اکنون کارشناسان معتقد هستند که حداقل چهار سال طول می کشد تا سامسونگ بتواند مشکلات موجود در این سیستم را رفع کرده و آن را از لحاظ امنیتی بی نقص کند.

بسیاری از کارشناسان، شناسایی چهره را به‌عنوان نسل بعدی فناوری هویت سنجی در گجت‌های الکترونیک می‌دانند؛ به‌طوری‌که بر اساس نظر متخصصان، این فناوری در مقایسه با سنسور عنبیه و اثر انگشت دارای عملکرد بسیار بهتری است. استفاده از این قابلیت هویت سنجی بسیار ساده‌تر است؛ چراکه با بهره‌گیری از آن نیازی به یافتن مکان سنسور اثر انگشت نیست و همچنین دیگر نیازی نیست کاربر دقیقا چشم‌های خود را در کادر مورد نظر برای شناسایی توسط سنسور عنبیه‌ قرار دهد؛ بلکه قرار گرفتن در جلوی دوربین گوشی کافی است.

گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ را باید جزو اولین محصولات موجود در بازار خواند که از این فناوری بهره می‌برند و انتظار می‌رود در آینده نزدیک آیفون ۸ نیز با این ویژگی راهی بازار شود.

سیستم شناسایی چهره سامسونگ

یکی از متخصصان این کمپانی در مورد سیستم شناسایی چهره سامسونگ می‌گوید:

با توجه به ظرفیت فناوری یادگیری عمیق و دوربین‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند، برای اینکه شناسایی چهره را بتوان به‌عنوان یک روش هویت سنجی معتبر در تراکنش‌های مالی مورد استفاده قرار داد، به زمانی حداقل چهارساله نیاز است.

تأیید شده که سیستم شناسایی چهره سامسونگ فقط برای باز کردن قفل گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس استفاده خواهد شد. سامسونگ چند روز پیش اعلام کرد که می‌توان از سنسور عنبیه برای تشخیص هویت افراد در زمان انجام تراکنش‌های مالی استفاده کرد.

البته بسیاری از کارشناسان معتقدند که با پیشرفت هر چه بیشتر تکنولوژی‌ تشخیص چهره و صدا، می‌توان از این دو فناوری برای هویت سنجی استفاده کرد و دیگر نیازی به تعبیه موارد جانبی نظیر سنسور عنبیه یا سنسور اثر انگشت در گوشی‌ هوشمند نیست.

سیستم شناسایی چهره سامسونگ

از جمله‌ی کمپانی‌های پیشرو در زمینه استفاده از فناوری تشخیص چهره به‌منظور هویت سنجی باید به علی‌بابا اشاره کرد که این فناوری را در مارس ۲۰۱۵ طی نمایشگاه CeBIT رونمایی کرد؛ هرچند این فناوری تاکنون توسط کمپانی چینی مورد استفاده قرار نگرفته است.

سامسونگ از سال ۲۰۱۵، هم‌زمان با رونمایی از گلکسی اس ۶ از حسگر اثر انگشت به‌منظور هویت سنجی در پرداخت‌های سامسونگ پی استفاده کرده است.

منبع : theinvestor

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا