Mihanpostپیشنهاد سردبیرسیاسیعمومی

آشنایی با جوانترین رهبران کشورها که زیر ۴۰ سال سن دارند

معمولا انتظار می رود افرادی که دارای سن زیادی هستند رهبری کشور را بر عهده بگیرند اما موارد استثنایی نیز وجود دارند که امروز قصد داریم به معرفی آنها بپردازیم. در ادامه لیستی از جوانترین رهبران کشورها که زیر ۴۰ سال سن دارند را برای شما کاربران عزیز آماده کرده ایم . با میهن پست همراه شوید.

جوانترین رهبران کشورها که در این لیست به معرفی آنها خواهیم پرداخت از ۲۸ تا ۳۹ سال سن دارند و هر کدام در میان مردم کشورهایشان بسیار محبوب هستند. رهبرانی همچون کیم جونگ اون که به دلیل موقعیت اجتماعی پدرانشان بر مسند قدرت نشسته اند و یا با سخت کوشی خود موفق به دستیابی به چنین مقامی در کشورشان شده اند.

وانسا دی آمبروسیوی :  ۲۸ سال سن دارد و اکنون در حال گذراندن دوره شش ماهه به عنوان نایب السلطنه کاپیتان سن مارینوست، جوانترین رهبر در تمام جهان به شمار می آید. وی تا اکتبر سال میلادی جاری، در کنار کاپیتان میما زاوولی کشورش را هدایت می کند.

جوانترین رهبران کشورها

کیم جونگ اون : رهبر پرحاشیه کره شمالی و کسی که حکومت را از پدر خود به ارث برده، تنها ۳۳ سال سن دارد. وی نیز همانند حاکمان قبلی راه انزوا را در پیش گرفته و با آزمایش های هسته ای خود تنش های زیادی را به وجود آورده است.

جوانترین رهبران کشورها

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی :  امیر قطر است و تنها ۳۶ سال دارد. وی در سال ۲۰۱۳ این مقام را از پدرش گرفت. پدر وی نیز ۱۸ سال قبل قدرت را طی یک فرایند صلح آمیز از چنگ پدرش خارج کرد.

جوانترین رهبران کشورها

جیگمی خسار نامگیال وانگچوک :  ۳۷ سال سن دارد و پنجمین پادشاه بوتان است. پدر او از تاج و تخت استعفا کرد و وی در حالی که تنها ۲۶ سال داشت به قدرت رسید. آقای وانگچوک به قانون اساسی جدید این کشور نظارت داشت و از دموکراسی حمایت کرد.

جوانترین رهبران کشورها

امیل دیمیتریف :  در حالی که تنها ۳۸ سال دارد از جوانترین رهبران کشورها است ، در ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی پس از نیکولا گرویفسکی به مقام نخست وزیری مقدونیه رسید. آقای گرویفسکی پس از تظاهرات علیه او در رابطه با استراق سمع گسترده مقامات دولتی، از قدرت کناره گیری کرد.

جوانترین رهبران کشورها

یوری راتاس :  ۳۸ سال سن دارد، نخست وزیر جدید استونی، نوامبر سال گذشته به قدرت رسید و اکنون رهبری حزب مرکزی کشورش را بر عهده دارد. وی از ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ شهردار شهر تالین و معاون رئیس مجلس استونی بوده، راتاس در ۲۳ نوامبر ۲۰۱۶ به عنوان نخست وزیر استونی انتخاب شده است.

جوانترین رهبران کشورها

ولادیمیر گرویسمن :  ۳۹ سال سن دارد و از جوانترین رهبران کشورها بشمار می آید، او جوانترین نخست وزیر تاریخ اوکراین است. وی در آوریل سال ۲۰۱۶ میلادی توسط پارلمان انتخاب گشت. او متحد نزدیک پدرو پروشنکو رئیس جمهور اوکراین محسوب می گردد. آقای پروشنکو در سال ۲۰۱۴ پس از برکناری ویکتور یانوکوویچ قدرت را به دست گرفت.

جوانترین رهبران کشورها

منبع : businessinsider

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا