Mihanpostاینترنتپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریموبایل و تبلت

سیم کارت های USIM با سیم‌ کارت معمولی چه تفاوتی دارند ؟

قبل از توضیح در مورد سیم کارت های USIM با سیم‌ کارت معمولی بد نیست بدانید که سال ۱۳۹۳ سیم‌کارت‌های نسل چهارم ایرانسل با نام یوسیم به بازار راه پیدا کرد و حالا در فروردین ماه ۱۳۹۴ زمزمه‌هایی مبنی بر عرضه یوسیم‌های همراه اول به بازار شنیده می‌شود. اما سیم‌کارت‌های یوسیم با سیم‌کارت‌های معمولی چه تفاوتی دارند و آیا این تفاوت تنها در نام آن هاست؟ در ادامه با میهن پست همراه شوید.

سیم کارت های USIM مخفف Subscriber Identity Module وسیله‌ای ارتباطی جهت برقراری ارتباط در شبکه‌های GSM هستند. با معرفی UMTS یا همان ۳G، شرکت‌های مختلف توصیه می‌کنند جهت دسترسی بهتر به این شبکه‌های نسل سوم از USIM استفاده کنید.

این در حالی است که فقط با سیم کارت های USIM امکان دسترسی به این شبکه‌ ها امکان‌پذیر است. بنابراین اگز تبلیغاتی در خصوص سیم کارت های USIM ارائه می شود آیا فقط تبلیغات است یا واقعا بین سیم کارت های USIM با سیم‌ کارت معمولی تفاوت وجود دارد ؟

سیم کارت های USIM در واقع رایانه‌ ای کوچک است که می‌تواند چندین برنامه کوچک را در دل خود جای دهد. به عنوان مثال می‌ توانید از این سیم‌کارت‌ها جهت پرداخت هزینه مترو ، دسترسی به قبض موبایل و برقراری تماس‌های ویدئویی با سرعت و کیفیتی بهتر بهره گرفت.

سیم کارت های USIMالبته فراموش نشود که در سیم کارت های USIM این قابلیت وجود دارد که از نظر امنیتی از الگوریتم جدید رمزگذاری شده  به منظور بالابردن امنیت استفاده شده است که با استفاده از این الگوریتم می‌توانید خود را در مقابل دسترسی بدون‌اجازه به خط همراهتان محافظت کنید و از ایجاد هزینه اضافی ناخواسته توسط افراد نفوذگر جلوگیری کنید.

در خصوص این سیم کارت ها بد نیست بدانید که تبادل اطلاعات و همچنین تماس‌های ورودی و خروجی شما با استفاده از کلیدهای رایانه‌ای در USIM رمز‌گذاری می‌شوند که این کلیدها از نمونه‌های استفاده شده در سیم‌کارت‌های معمولی قوی‌تر هستند.

از دیگر قابلیت های سیم کارت های USIM این است که حافظه موجود جهت ذخیره لیست مخاطبین در USIM ظرفیت بیشتری داشته و همین مسئله امکان ذخیره هزاران تماس – در سیم‌کارت‌های معمولی امکان ذخیره ۲۵۵ مخاطب را خواهید داشت – را برای شما فراهم خواهد کرد. فهرست مخاطبین ذخیره‌شده در USIM می‌توانند حاوی اطلاعات بیشتری از جمله ایمیل آدرس، شماره تماس دوم، سوم و… باشند و البته مخاطبین ذخیره‌شده در USIM به روش امن‌تری در مقایسه با نمونه‌های ذخیره‌شده در حافظه گوشی نگهداری می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا