گوناگون

شمارش معکوس برای بهره‌برداری از بندر شادگان

معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان گفت: ‌بندر تجاری شادگان شنبه، سوم آبان‌ماه به بهره‌برداری خواهد رسید و کار و فعالیت خود را آغاز می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه‌خوزستان- امید حاجتی در نشست هماهنگی بهره‌برداری از بندر شادگان که امروز، 28 مهرماه در محل معاونت برنامه‌ریزی استان برگزار شد، اظهارکرد: ‌اگرچه بحث‌هایی در زمینه عدم توجیه اقتصادی این بندر مطرح می‌شود، اما به‌هرحال این مجموعه و ظرفیت در استان ایجاد شده است.

وی افزود: ‌ما به دنبال این هستیم از ظرفیت ایجاد شده استفاده کنیم و منفعت آن به مردم منطقه و استان برسد.‌ قصد ما این است که بهره‌برداری و آغاز بکار بندر شادگان تا قبل از فرار رسیدن ماه محرم محقق شود، بنابراین لازم است از تلاش دستگاه‌های مرتبط جهت هماهنگی برای بهره‌برداری در موعد مقرر قدردانی کنیم.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان عنوان‌کرد:‌ انتظار داریم از همین امروز هماهنگی‌های لازم با سازمان بنادر و دریانوردی استان انجام شود تا در زمان بهره‌برداری وقفه‌ای در ارایه خدمات نداشته باشیم. همچنین تامین فیبرنوری و برقراری ارتباطات مخابراتی از مباحث مهم و جدی در بندر است که انتظار داریم محقق شود.

وی بیان‌کرد:‌ بندر شادگان ظرفیت بسیار خوب اقتصادی برای شادگان و استان است که امیدواریم بر وضعیت اقتصاد منطقه و شهرستان تاثیرگذار باشد. انتظار داریم حضور و فعالیت نیروها در بندر تداوم داشته باشند، نه این‌که فقط در روز افتتاحیه شاهد حضور و فعالیت آن‌ها باشیم.

وی اظهارکرد: ‌بندر تجاری شادگان به عنوان بخشی از بندر امام فعالیت خواهد کرد و چیز جدیدی نیست و این بندر بخشی از بندر‌امام خواهد بود. فعلا باید با امکانات موجود مجموعه بندر شادگان راه‌اندازی شود، طبیعتا نیازهایی وجود دارد که در آینده با همکاری دستگاه‌های مرتبط برطرف خواهیم کرد.

در ادامه این نشست سعدالله عبداللهی، مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان اظهارکرد: برای افتتاح بندر شادگان اقداماتی همچون هماهنگی درون بندر، رفع نواقص، بخشی از کارهای عمرانی و تامین زیرساخت‌ها لازم است که درصدد هستیم در مدت باقی مانده انجام شود.

وی افزود: تامین امنیت یکی از مباحث مهم در بندر است که انتظار داریم با همکاری نیروی انتظامی تامین شود. امکانات و زیرساخت‌های مخابراتی نیز از دیگر الزامات بندر است که امیدواریم با همکاری مخابرات تامین شود.

عبداللهی تصریح‌کرد:‌ برای ساختار فیزیکی این پروژه تاکنون 40 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است. این بندر توجیه اقتصادی ندارد، اما چون مصوبه دولت بوده به اجرا رسیده است.

وی عنوان‌کرد: این بندر توانایی پذیرش کشتی‌های با حجم کمتر از 500 تن را دارد. در ابتدای فعالیت بندر، رویکرد مبادله کالای همراه ملوان است و برای این کار نیاز به تجهیزات زیاد و پیشرفته‌ای نیست، زیرا این کالاها حجم کمی دارند.

عبداللهی گفت:‌ مشکل خاصی برای شروع کار بندر وجود ندارد و اگر هم مشکلی به وجود آید، در ادامه کار می‌توان مشکلات و نیازها را رفع کرد.

در ادامه این نشست، بهروز فرج‌اللهی، فرماندار شادگان ضمن قدردانی از پیگیر‌های صورت گرفته جهت اخذ مجوز فعالیت این بندر اظهارکرد: ‌همواره مرزها به عنوان یک تهدید تلقی می‌شوند، اما خوشحالیم استاندار خوزستان به مرزها به عنوان فرصت نگاه می‌کند.

وی افزود: در صورت شروع به‌کار و رونق فعالیت بندر شادگان، پیش‌بینی می‌شود که لنج‌های هندیجان به بندر شادگان بیایند و حجم کار و تردد شناورها افزایش ‌یابد.

فرج‌اللهی تصریح‌کرد: وجود اداراتی همچون بنادر، گمرک و مرزبانی رکن اصلی بندر هستند و اگر حضورشان مستمر نباشد در فعالیت‌های بندری خلل ایجاد می‌شود. ‌جایگاه سوخت نیز یکی‌دیگر از ملزوماتی است که انتظار داریم این جایگاه توسط مسئولان متولی مورد پیگیری قرار بگیرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا