گوناگون

شناسایی مخفیگاه دستگاه‌های حفاری غیرمجاز چاه آب در نظرآباد

فرماندار نظرآباد از شناسایی مخفیگاه دستگاه‌های حفاری غیر مجاز چاه آب در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بر اساس تحقیقات انجام شده در ماه‌های اخیر، یکی از اصلی‌ترین دلیل کاهش منابع آب زیرزمینی در شهرستان نظرآباد در کنار کاهش بارش باران و نعمات آسمانی، برداشت غیر مجاز، غیر اصولی و بی‌برنامه از منابع آب موجود است.

طی سال‌های اخیر بیش از یک هزار چاه غیر مجاز آب در شهرستان نظرآباد حفر شده که بنا بر اعلام فرمانداری نظرآباد، تخریب این چاه‌ها در اولولیت قرار دارد.

در همین راستا فرمانداری نظرآباد با همکاری مراجع انتظامی و قضایی اعلام کردند که تحت هیچ شرایطی هیچ دستگاه حفر چاه حق ورود به شهرستان را نداشته و حتی دستگاه‌های اجرایی از جمله امور آب نیز اگر نیاز به استفاده اینگونه تجهیزات را دارند، باید پیش از انجام عملیات عمرانی ابتدا از مراجع فوق‌ مجوزهای قانونی را اخذ کنند.

بنابراین ورود هرگونه دستگاه حفر چاه و فعالیت در شهرستان نظرآباد ممنوع است.

در این ارتباط فرماندار نظرآباد دقایقی قبل در جمع خبرنگاران اعلام کرد: پس از آنکه اعلام شد، هیچ مجوزی برای حفر چاه در شهرستان نظرآباد صادر نمی‌شود، برخی افراد سودجو اقدام به اجاره تجهیزات حفاری کرده و به صورت غیر مجاز چاه‌هایی را حفر می‌کردند.

شهریار آقایی افزود: طی هفته‌های خیر اقدامات خوبی برای توقیف دستگاه‌های حفر چاه انجام شده است که در آخرین مورد اطلاع یافتیم که تعدادی از این ماشین‌آلات وارد شهرستان شده و در یک مکان به صورت مخفیانه نگهداری می‌شود.

وی ادامه داد: افراد سودجو در نظر داشتند که در موقعیت‌های مناسب مانند نیمه‌های شب اقدام به حفر چاه به صورت غیر مجاز کنند که خوشبختانه با هوشیاری ماموران فرمانداری و بخشداری و تلاش با تلاش پرسنل امور آب ساوجبلاغ و نظرآباد محل استقرار دستگاه‌های حفر غیر مجاز در بخش تنکمان نظرآباد شناسایی شد.

رئیس شواری تامین شهرستان نظرآباد افزود: پس از آن موضوع به اطلاع مراجع قضایی رسید و با اخذ دستور قضایی و با همکاری نیروی انتظامی منطقه، مخفیگاه این تجهیزات پس از شناسایی در یک عملیات ضربتی که ظهر امروز(28مرداد)، انجام گردید، پاکسازی شد.

آقایی یادآورشد: در این مخفیگاه چهار دستگاه حفر غیرمجاز چاه آب پیشرفته و همچنین تجهیزات حفاری کشف و توسط ضابطان قضایی ضبط شد.

وی در پایان گفت: برخورد با حفاری‌های غیر مجاز آب در شهرستان نظرآباد به طور جدی و با قاطعیت پیگیری شده و اجازه نمی‌دهیم افراد سودجو، منابع آب که متعلق به عموم مردم به ویژه کشاورزان پرتلاش و زحمتکش نظرآباد است را برای منافع شخصی استفاده کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا