گوناگون

گردشگران در استان مرکزی توقف نمی‌کنند

‌جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی در سالن جلسات معاونت عمرانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مرکزی، سیدمحمد حسینی در این جلسه با تأکید بر اهمیت اشراف داشتن به واقعیت‌های موجود در حوزه گردشگری گفت: باید با توجه به توان سازمانی که داریم، اعلام آمادگی جهت ارائه خدمات کنیم.

این مقام مسئول بیان کرد: به همه شهرستان‌ها اعلام شده بود که جهت اسکان مسافرین تابستانی مدارس را آماده کنند که تنها پنج شهرستان اراک، محلات، ساوه، خمین و دلیجان مدارسی را مهیا کردند.

وی ادامه داد: هزار و 668 خانواده در مدارس پذیرش داشتیم که محلات بیشترین و ساوه کم‌ترین مسافر را پذیرش داشتند.

حسینی با بیان اینکه استان مرکزی در بحث ورود گردشگر یک استان گذری است، افزود: این یک فرصت بی‌نظیر است و باید به نحو شایسته‌ای از آن استفاده کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: تهیه بروشور و ارائه آن به مسافرین یکی از راه‌های مؤثر در آشنا کردن مسافرین با استان مرکزی و به وجود آوردن زمینه جذب گردشگر دائمی است.

این مقام مسئول بر اهمیت نقش سرمایه‌گذار در این حوزه تأکید کرد و افزود: سرمایه‌گذار زمانی پا به میدان می‌گذارد که زمینه‌سازی انجام و فضا آماده شود.

حسینی با انتقاد از دخالت ارگان‌های غیر مرتبط در این حوزه و ایجاد هرج و مرج بیان کرد: فرمانداران باید در این حوزه دخالت کنند و در بحث نرخ‌گذاری قیمت‌ها، برخوردها و توبیخ‌ها شخصا وارد عمل شوند.

حسینی به اهمیت رونق گردشگری از طریق ارائه خدمات مطلوب اشاره و عنوان کرد: یکی از اهداف برگزاری این جلسه تعیین وظایف جهت استانداردسازی سفر در استان مرکزی است که در آینده شاهد حضور دائمی گردشگران و رونق سفر در سطح استان باشیم.

به گزارش ایسنا، مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان مرکزی در این جلسه گفت: 52 شرکت حمل و نقل در استان فعال است که هزار و 369 اتو‌بوس و هزار و 700 مینی‌بوس را در اختیار دارند.

غلام‌رضا مشرفی با بیان اینکه متأسفانه بیشتر مسافرین به خارج از استان سفر می‌کنند و ورودی کم‌تری را شاهد هستیم به توان حمل و نقلی استان جهت جابه‌جایی 20 هزار نفر در روز اشاره کرد و افزود: به علت کم بودن مسافر در سطح استان ما تنها 11 هزار نفر را ماهیانه جابه‌جا می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، فرماندار تفرش در این جلسه گفت: در این شهرستان تلاش گسترده‌ای جهت اسکان و عبور گردشگران صورت گرفته است.

بهروز اردلان‌راد با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم جهت تقویت گردشگری در استان وجود ندارد، بیان کرد: این استان و نیز شهرستان تفرش پتانسیل لازم را برای جذب گردشگر داراست.

این مقام مسئول ادامه داد: استان مرکزی به استانی گذری تبدیل شده اما، باید با به وجود آوردن موقعیت از این فرصت جهت توقف گردشگران استفاده کرد.

وی با اشاره به کاری که در استان گیلان در خصوص راه‌اندازی گردشگری روستایی انجام شده است، اظهار کرد: روستاهای استان مرکزی پتانسیل کافی برای جذب گردشگر را دارند و باید با ایجاد سایت گردشگری روستایی از این نعمت استفاده کنیم.

اردلان راد افزود: از این حجم عظیم تردد و صفت گذرگاهی استان می‌توان جهت جذب سرمایه‌گذار استفاده کرد که در آینده رونق اقتصادی را در استان از این طریق شاهد باشیم.

به گزارش ایسنا، محمدحسن مرتضوی مدیر فرودگاه اراک نیز در این جلسه گفت: توسعه عمرانی فرودگاه انجام شده است.

وی با بیان اینکه طی نشست‌های کارشناسانه در نهایت به این نتیجه رسیدیم که با برقراری سفرهای زیارتی در این فرودگاه به رونق پروازها کمک شود افزود: با راه‌اندازی دوباره فرودگاه پروازهای کیش و مشهد – اراک در روزهای شنبه و سه‌شنبه انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت استقبال مردم از پروازها افزود: در صورتی که از 100 صندلی هواپیما 80 صندلی پر باشد ادامه پروازها را شاهد خواهیم بود.

مرتضوی کاهش مسافران را زمینه‌ساز متضرر شدن شرکت‌های هواپیمایی دانست و گفت: در این صورت بار دیگر شاهد تعطیل شدن فرودگاه خواهیم بود.

این مقام مسئول با تأکید بر نقش فرمانداران در رونق پروازها در این فرودگاه بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در دستور کار داریم ایجاد تورهای گردشگری جهت بقاء پروازها از این فرودگاه است که انتظار حمایت مسئولین را در این زمینه داریم.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا