گوناگون

ضربات سنگینی در سال‌های گذشته به صادرات کشور وارد شد

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان خراسان‌رضوی گفت: در سال‌های گذشته ضربات سنگینی به صادرات کشور وارد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه خراسان،محمد حسین روشنک در نشست کارگروه صادراتی استان که با حضور استاندار خراسان‌رضوی برگزار شد، تصریح‌کرد: صادرکنندگان زعفران از وحشت اجرایی‌شدن بخش‌نامه‌ها از صادرات دست کشیدند.

وی افزود: در مقطع کوتاهی صدمات جبران‌ناپذیری به شرایط خوبی که در طول سال‌ها در مبحث صادرات ایجاد شده بود وارد شد و بخش‌نامه‌هایی نیز در این زمینه صادر شدند که با وجود اجرایی نشدن صادرات را با مشکلات عدیده مواجه کردند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان خراسان‌رضوی اظهارکرد: در حوزه صادرات استان محصولات خوبی در بخش‌های صنعت، کشاورزی و معدن داریم، این در حالی است که نیازمند حمایت‌های مختلفی از جمله حمایت‌های مالیاتی، مالی و بانکی و حمل و نقل در حوزه‌های مختلف است.

روشنک تصریح‌کرد: در بخش حمایت‌های مالیاتی، پیشنهاد تشکیل یک کمیسیون با حضور اعضای سازمان امور مالیاتی را داده‌ایم تا مباحثی که کارشناسان امور صادرات مطرح می‌کنند از طریق بخشنامه‌هایی عملا انجام شود.

وی ادامه‌داد: در بحث حمایت‌های مالی، بانک‌ها به بهانه‌های مختلف از تعهد خود در قبال صادرات فرار می‌کنند چرا که این تعهدات با درصدی ارزان‌تر به صادرکننده پرداخت می‌شود و بانک‌ها برای پرداخت نکردن این درصد ارزان‌تر به انواع بهانه‌ها متوسل می‌شوند.

روشنک عنوان‌کرد: همچنین در بحث نرخ دلار اگر همچنان سیاست‌های کنترلی اعمال شود و بحث حمایتی برای صادرات وجود نداشته باشد، تفاوت نرخ دلار باعث می‌شود نتوانیم با کشورهای دیگر رقابت کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا