گوناگون

شهرستان کرج رکورددار مسمومیت‌های گازی در البرز

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز از مسموم شدن 21 نفر بر اثر استنشاق گاز مونواکسیدکربن در مهر ماه خبر داد.

آرش رحمتی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، گفت: در ماه گذشته در مجموع 21 البرزی با گاز مونواکسیدکربن مسموم شدند که از این تعداد هشت نفر در محل حادثه درمان شدند.

وی افزود: سایر مصدومان این حوادث به بیمارستان منتقل شدند که متاسفانه دو نفر از آنها به دلیل مسمومیت شدید جان خود را از دست دادند.

رحمتی خاطرنشان کرد: 13 نفر از مصدومان گاز گرفتگی مرد و هشت نفر از آنها زن بودند.

وی ادامه داد: بیشترین مسمومیت‌های ماه گذشته استان البرز در شهرستان کرج و به واسطه سهل‌انگاری شهروندان در نصب استاندارد بخاری‌های گازی اتفاق افتاده است.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز یادآورشد: از میان این مصدومان 18 نفر مربوط به شهرستان کرج، یک نفر هشتگرد و دو نفر از مصدومان نیز طالقانی بودند.

این مسئول تاکید کرد: شهروندان برای حفظ سلامت خود باید در نصب وسایل گرمایشی دقت کنند و از لوله بخاری‌های استاندارد استفاده نمایند.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز افزود: اتاق خوابی که شهروندان انتخاب می‌کنند حتماً باید منافذی برای خروج هوا داشته باشد و حدالامکان یک پنجره در آن تعبیه شده باشد.

وی در پایان گفت: شهروندان در زمان خواب شب باید قسمتی از درز پنجره را باز گذاشته و قبل از خواب از عدم نشتی گاز اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا