گوناگون

رتبه اول سمنان در پیشگیری و تبلیغات مبارزه با قاچاق در کشور

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان مردمی کردن مبارزه با قاچاق کالا و ارز و افزایش سطح آگاهی و فرهنگ جامعه را از راه‌های مقابله با این پدیده خانمان سوز دانست و گفت: استان سمنان در ارزیابی کشوری و در بین استان‌های کشور، هم در کمیته تخصصی پیشگیری و ساماندهی اقتصادی و هم در کمیته فرهنگی و تبلیغات رتبه اول را کسب کرده است که این امر نشان از اقدامات و عملکرد مطلوب اعضای کمیته‌های کمیسیون می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، حسن اسلامی‌راد در جلسه مشترک اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان و مازندران، هدف از برگزاری این‌گونه جلسات را ایجاد تعامل بین دو استان سمنان و مازندران دانست و خاطرنشان کرد: در راستای مبارزه با پدیده شوم قاچاق دو بعد فرهنگ و اقتصاد بسیار اهمیت دارد.

اسلامی‌راد اضافه کرد: اگر اقتصاد سالمی داشته باشیم کشور نیز پیشرفت می‌کند و این امر در گرو درست شدن و اصلاح فرهنگ است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان یکی از معضلات بزرگ اقتصادی را بحث قاچاق دانست و افزود: رئیس جمهوری نیز در اولین جلسه‌ای که با فرماندهان نیروی انتظامی داشتند مبارزه با قاچاق را از مهمترین کارهای دولت برشمردند.

وی با بیان اینکه پدیده شوم قاچاق تنها با یک مدیریت سالم و جهادی ریشه کن می‌شود، ادامه داد: مبارزه در ابعاد و عرصه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره از راه‌های ریشه کن کردن قاچاق است.

مشاور استاندار مازندران و دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مازندران نیز در این جلسه گفت: استان مازندران به دلیل جمعیت و گستره جغرافیایی بالا و قریب به 20 میلیون جمعیت شناور با موضوع قاچاق مواجه است که در این راستا تلاش‌هایی صورت پذیرفته است و باید در زمینه اقتصادی و فرهنگی افزایش یابد.

پیشنمازی تأکید کرد: اگر قرار باشد قانون جدید اجرا و بومی سازی شود و پدیده شوم قاچاق مهار گردد ناچار هستیم برنامه ریزی دقیق داشته باشیم.

وی با تأکید بر استفاده حداکثری از زمان گفت: همسویی، هم افزایی و هماهنگی لازم بین کلیه کمیته‌های تخصصی کمیسیون مبارزه با قاچاق باعث پویایی و ارتباط بین کمیته‌ها می شود.

مشاور استاندار مازندران کمبود نیروی انسانی و عدم برنامه ریزی صحیح را از دیگر مشکلات عنوان کرد و افزود: با افزایش نیروی انسانی و یک برنامه ریزی دقیق می‌توانیم از ورود کالاهای قاچاق به این دو استان جلوگیری نماییم.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان نیز با اشاره به پیشرفت تولید و صنعت در استان سمنان، گفت: پدیده قاچاق از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و بزرگان مملکت است.

علی اصغر جمعه‌ای خاطرنشان کرد: تا زمانی که بازار ما از اجناس قاچاق پر باشد مسئله فرهنگی باید به صورت جدی دنبال گردد.

وی محیا کردن بسته‌های حمایتی برای مردم، حمایت از تولید داخل و افزایش کیفیت محصولات داخلی را از راهکارهای موثر در مبارزه با پدیده قاچاق عنوان کرد و افزود: رسانه‌ها نقش بسزایی در زمینه مبارزه با این پدیده شوم و مخرب دارند.

به گزارش ایسنا جلسه مشترک کمیته تخصصی پیشگیری و ساماندهی اقتصادی و کمیته فرهنگی و تبلیغات کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان با اعضای کمیسیون‌های برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان‌های سمنان و مازندران در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان برگزار شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا