گوناگون

قطب گردشگری البرز همچنان محروم مانده است

عضو شورای شهر طالقان گفت: محرومیت طالقان از بدیهی‌ترین امکانات، زندگی مردم را با مشکلات عدیده‌ای مواجه ساخته است.

تیمور رنجبران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، طی سخنانی اظهار کرد: طالقان که از قطب‌های گردشگری استان البرز به شمار می‌رود همچنان در محرومیت به سر می‌برد به طوری‌که نبود امکانات زیرساختی مناسب از قبیل راه و گاز، ساکنان این شهر را با مشکلات عدیده‌ای مواجه ساخته است.

وی افزود: پروژه گازرسانی شهر طالقان که از سال 91 آغاز شده تا کنون به پایان نرسیده است و مردم این شهر برای تامین سوخت باید هزینه گزافی بپردازند، پرداخت هزینه‌های سرسام‌آور سوخت موجب شده که مسئولان دیگر در این شهر نمانند و برای سکونت به شهرهای اطراف نقل مکان کنند.

این مقام مسئول همچنین به ساخت راه جدید طالقان اشاره کرد و گفت: ساخت این راه از 15 سال پیش آغاز شده است و در این سال‌ها مسئولان قول‌های متعددی برای تکمیل این پروژه داده‌اند اما تا کنون هیچ یک از قول‌های آنان عملی نشده است.

رنجبران بهره‌برداری از پروژه راه جدید طالقان را گامی موثر در کاهش مسیر دسترسی مردم شهر دانست و ابراز کرد: امروز مردم طالقان برای سفر به شهرستان کرج باید به استان قزوین بروند که در صورت تکمیل این پروژه راه مستقیم به کرج و شهرستان‌های اطراف هموار می‌شود و 60 کیلومتر مسیر کوتاه‌تر خواهد شد.

عضو شورای شهر طالقان در ادامه از نبود بیمارستان در شهر طالقان سخن به میان آورد و گفت: شهر طالقان با داشتن هزارو 400 کیلومتر وسعت و 80 روستا یک بیمارستان ندارد و بیماران برای دریافت خدمات بیمارستانی به شهرستان‌های اطراف از جمله شهرستان ساوجبلاغ مراجعه می‌کنند.

وی تاکید کرد: شهر طالقان با اولین بیمارستان شهرستان ساوجبلاغ 80 کیلومتر فاصله دارد که اگر حال بیمار وخیم باشد یقیناً سلامتی بیمار به خطر خواهد افتاد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های گردشگری این شهر اشاره کرد و گفت: طالقان از ظرفیت‌های گردشگری بسیار متنوعی برخوردار است که این توانمندی موجب شده این شهر به قطب گردشگری ملی تبدیل شود اما متاسفانه برای بهره‌مندی از امکانات طالقان هیچ امکانات و بودجه‌ای در اختیار این شهر قرار داده نمی‌شود.

رنجبران اضافه کرد: طالقان با داشتن چنین پتانسیل‌های گردشگری حتی طرح جامع گردشگری ندارد و تنها نام قطب گردشگری را به یدک می‌کشد.

وی در پایان از مسئولان استان خواست که به شهر طالقان توجه بیشتری داشته باشند تا مردم این شهر نیز مانند سایر شهرها از حقوق شهروندی عادلانه برخوردار شوند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا