گوناگون

شورای برنامه ریزی البرز به تصمیم‌گیری در مباحث مهم بپردازد/روند ساخت وساز استان ضابطه‌مند شود

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای برنامه ریزی استان البرز با حضور سید حمید طهایی استاندار، محمدجواد کولیوند نماینده مردم کرج، اشتهارد، فردیس و آسارا در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران و شماری از مدیران کل شامگاه دوشنبه در سالن شهدای دولت استانداری در کرج برگزار شد.

استاندار البرز در این نشست بر ضرورت اجرایی ساختن زیرساخت های دولت الکترونیک در دستگاه ها تاکید کرد و گفت: بر اساس مصوبه قانونی، دولت الکترونیک تا پایان سال باید در کلیه دستگاه ها اجرایی شود.

وی با مهم دانستن اجرای این طرح تصریح کرد: مدیران دستگاه های اجرایی چناچه نیاز است می توانند بخشی از منابع مالی را به اجرایی ساختن دولت الکترونیک در دستگاه ها اختصاص دهند.

طهایی ادامه داد: هر گونه تاخیر در اجرای این طرح موجب بازخواست مدیران خواهد شد.

تاکید استاندار بر صدور الکترونیکی مجوزهای ساخت و ساز

استاندار البرز در این نشست که محور اصلی آن به تصمیم گیری در ارتباط با تقاضاهای احداث بنا اختصاص داشت، یکی از عوامل اصلی در گسترش فرایند ساخت و سازهای غیرمجاز را طولانی شدن پروسه اداری دانست و گفت: همین امر موجب می شود تا سازنده بنا رغبتی برای اخذ مجوز و طی کردن مراحل متعدد نداشته باشد.

وی با اشاره به ضرورت اجرای دولت الکترونیک در دستگاه ها تصریح کرد: در صورت صدور پروانه ساخت و ساز به صورت الکترونیکی می توان ضمن تسریع بخشی به فرایند صدور مجوز، مانع از بروز تخلفات احتمالی نیز شد.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه فرمانداران عهده دار نظارت بر روند ساخت و سازها در حرایم شهرها و شهرداران نیز موظف بر رصد روند هر گونه ساخت در داخل محدوده های شهری هستند، فرمانداران و شهرداران را مکلف ساخت تا زمینه ها و زیرساخت های الکترونیکی شدن فرایند صدور پروانه ساخت و مجوز و در دستگاه ها و سازمانها را هر چه سریعتر فراهم سازند.

طهایی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به جایگاه شورای برنامه ریزی اظهار داشت: شورای برنامه ریزی مهمترین جایگاه را در تصمیم گیری های استان ایفا می کند و مردم نیز در انتظار آن هستند تا ماحصل و خروجی چنین جلساتی را ببینند.

وی افزود: ماهیت شورای برنامه ریزی مهمتر از صدور تصمیم برای دیوارکشی حرایم و.. است و باید در چنین جلساتی شاخصه ها و معیارهای توسعه سرزمینی استان به تبادل آرا و نظرات گذاشته شود.

روند ساخت و سازها در البرز ضابطه مند شود

طهایی با اشاره به یکی از دستور جلسات شورای برنامه ریزی درباره صدور پروانه های ساخت و ساز و بندهای کارگروه امور زیربنایی گفت: روند ساخت و سازها در استان باید ضابطه مند شود، در برخی نقاط نیاز است که فرایند ساخت تسهیل و در مکان هایی دیگر ممنوعیت هر گونه ساخت و ساز اجرایی شود.

وی افزود: در این خصوص فرمانداران و شهرداران باید دامنه نظارت ها را در حرایم و داخل شهرها گسترش دهند.

استاندار البرز در پایان نقش شورای برنامه ریزی استان را در تصمیم گیری های کلان استانی مورد تاکید قرار داد و گفت: زمان این شورا باید صرف تصمیمات مهم استانی شود.

براساس این گزارش، در دومین نشست شورای برنامه ریزی استان البرز، 33 مصوبه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی مربوط به امور تولیدی و زیربنایی شامل گاوداری، مرغداری، گلخانه و دیوار کشی به تصویب رسید.
 
همچنین مقرر شد 10 کارگروه تخصصی زیرمجموعه شورا جلسات را به صورت کارشناسی و پیوسته تشکیل دهند و گزارشات را به شورای برنامه ریزی اعلام کنند.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا