گوناگون

کمیته هماهنگ سازی فعالیت های فرهنگی در کردستان تشکیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحمد حسینی شاهرودی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سنندج گفت: دستگاه های مختلفی ماموریت انجام کار فرهنگی دارند و بودجه هایی هم برای هزینه کرد در این راستا به آنها اختصاص داده می شود.

وی ساماندهی دستگاه های متولی کار فرهنگی و بودجه های اختصاص داده شده به این حوزه را امری ضروری خواند و عنوان کرد: زیر مجموعه شورای فرهنگ عمومی استان بایستی کمیته ای به منظور ساماندهی و هماهنگ سازی امورات و فعالیت های فرهنگی تشکیل شود.

وی با بیان اینکه تشکیل کمیته مذکور برای انجام بهتر کارها و برنامه های فرهنگی بسیار لازم است ،بیان کرد: مسائل و موارد مطرح شده در این کمیته که نیاز به مصوبه هم داشته باشند در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح می شوند.

نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: در نخستین مرحله بایستی اعضا و وظایف کمیته هماهنگ سازی فعالیت های فرهنگی در استان مشخص شود تا بدین گونه اقدامات لازم در خصوص بررسی و طرح برنامه های فرهنگی در دستور کار کمیته قرار گیرد.

حجت الاسلام شاهرودی افزود: فضای فرهنگی کردستان ایجاب می کند که در بسیاری از موارد و مباحث به ویژه ایام ماه محرم و صفر دقت و توجه ویژه ای در برگزاری تمامی برنامه ها و مراسم ها شود.

وی عنوان کرد: در دوره کنونی دشمن به صورت جدی و همه جانبه به میدان آمده و در راستای دستیابی به اهداف شوم خود نیز هزینه های زیادی  می کند.

وی ادامه داد: در طول 5، 6 سال اخیر تعداد کانال های فارسی زبان ماهواره به 170 کانال افزایش یافته و دشمن با تمام توان درصدد تخریب فرهنگی، اخلاقی و ارزشی کشور است.

نماینده ولی فقیه در کردستان بیان کرد: از زمانی که تعداد شبکه های ماهواره ای زیاد شده شاهد افزایش طلاق و متاسفانه کمرنگ شدن بسیاری از ارزش های والای اسلامی هستیم.

حجت الاسلام شاهرودی با بیان اینکه به قضایا و مسائل پیرامون باید به صورت عمیق نگاه کنیم، اظهارداشت: بسیاری ازمسائلی که در جامعه ایجاد می شود به دلیل ناآگاهی است لذا مسئولان دستگاه های فرهنگی باید به صورت جدی تری وارد میدان شوند.

وی عنوان کرد: در صورتیکه دستگاه های متولی امور فرهنگی به صورت هماهنگ باهم عمل کنند بسیاری از ضربه ها و ترفندهای دشمنان بدون شک خنثی خواهد شد.

وی ادامه داد: سعی و تلاش مسئولان باید در راستای تدوین برنامه های فرهنگی ملی و اسلامی باشد تا شاهد ترویج ارزش های ناب ایرانی اسلامی باشیم.

شهردار سنندج هم در این جلسه بیان کرد: سیاست گذاری در کمیته هماهنگ سازی فعالیت های فرهنگی در راستای بررسی اقدامات انجام شده توسط متولیان فرهنگی در طول بازه زمانی مشخصی نیاز است صورت گیرد.

کامیاب شادمان اظهارداشت: در برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی هم چون جشنواره ها و همایشی تمامی دستگاه های متولی این بخش باید دخیل باشند.

وی در خصوص احداث رصدخانه در آبیدر نیز بیان کرد: چند سال پیش احداث این رصد خانه در شورای شهر سنندج مطرح شد که رای نیاورد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا