گوناگون

صنایع شیلاتی از مهم‌ترین راه‌های توسعه سیستان و بلوچستان ‌

‌معاون برنامه ریزی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کاهش فعالیت‌های بخش کشاورزی، نقش تجارت و بازرگانی، صنعت و معدن و شیلات را در استان دو چندان کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، غلامرضا مالکی، اظهار کرد: سیستان تنها قابلیت کشاورزی ندارد، بلکه این منطقه می‌تواند با توسعه صنعت شیلاتی خود اقتصاد منطقه را نیز شکوفا کند.

وی تصریح کرد: ایجاد پیوند بخش معدنی با سایر بخش‌های صنعتی، شیلاتی و تولیدی سبب پیشرفت رو به صعود توسعه استان می‌شود.

معاون استاندار افزود: مساله اشتغال که یکی از اساسی ترین چالشهای همه مناطق کشورمان است و در استان سیستان و بلوچستان که به لحاظ شاخص‌های توسعه فاصله‌های زیادی با سایر مناطق دارد از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

مالکی خاطرنشان کرد: یکی از توانایی‌های توسعه شیلات استان‌، ظرفیت پرورش میگو است که طی سال‌های اخیر توجه خاصی به آن شده است‌.

وی اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده حدود 40 هزارهکتار از اراضی شهرستان چابهار مناسب پرورش میگو است و می‌توان از محل‌های پرورش میگو دوباره در سال بهره گیری کرد که توسعه این بخش می‌تواند علاوه بر ارز‌آوری زمینه اشتغال مناسبی را فراهم کند.

معاون استاندار گفت: موقعیت جغرافیایی ویژه استان به لحاظ همجواری با کشورهای پاکستان‌، افغانستان و دسترسی به آب‌های آزاد در خارج از تنگه هرمز و امکان ارتباط با کشورهای شرق آسیا‌، شبه قاره هند و کشورهای عربی و بازارهای آفریقایی امکان ویژه‌ای برای توسعه صنعتی فراهم می‌کند، تسهیلات و امکاناتی را که منطقه آزاد تجاری-صنعتی چابهار عرضه خواهد کرد، می‌بایست در آینده توسعه صنعتی استان مدنظر قرار داد.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا