گوناگون

طرح «سفره های آسمانی» در امامزادگان کشور اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی در نشست مشترک معاونین و مدیران کل ستادی و استانی با بیان اینکه طرح تابستانی اوقاف فراغت نشاط معنوی چند سالی است که در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می شود، اظهارداشت: سال گذشته 125 هزار نفر در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و تا پایان طرح مشارکت داشتند.

وی با بیان اینکه در طرح نشاط معنوی دانش آموزان دختر و پسر 7 تا 18 ساله تحت پوشش قرار می گیرند، افزود: سه گروه مربی؛ مبلغان اعزامی از قم، مبلغان بومی و دانشجویان علوم قرآنی در این طرح فعال خواهند بود و از مربیان آموزشی و ورزشی استانها نیز استفاده خواهیم کرد.

شرفخانی با اشاره به اینکه در سال 93 که از سوی مقام معظم رهبری بنام «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری شده و بر روی مسائل فرهنگی نیز تاکید بسیار دارند باید بر اجرای این دو طرح فرهنگی در ایام تابستان در امامزادگان اهتمام داشت، تصریح کرد: ماه رمضان فرصت مناسبی برای عرضه و اجرای برنامه های قرآنی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه مراسم استقبال از ماه رمضان امسال در سراسر کشور با غبارروبی و عطرافشانی امامزادگان برگزار خواهد شد، گفت: برپایی خیمه های معرفت، مناجات خوانی، جلسات تفسیر قرآن، ترتیل خوانی، اقامه نماز جماعت و سخنرانی های مذهبی از سرفصل های اصلی طرح ضیافت الهی در ماه رمضان است.

وی در پایان سخنانش تصریح کرد: طرح سفره های آسمانی با هدف اطعام روزه داران براساس نیات واقفان در قالب طرح ضیافت الهی در امامزادگان برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا