Mihanpostپزشکیپیشنهاد سردبیرزنان

طرز تهیه ماسک شیر و عسل برای اینکه پوست شفاف تری داشته باشید

در این مطلب از میهن پست طرز تهیه ماسک شیر و عسل را آموزش خواهیم داد. با استفاده از این ماسک می توانید صورت شفاف تر و پوست سالم تری داشته باشید.

دسترسی آسان به سرفصل نوشته ها

شیر و عسل معجون سحر آمیزی است که مزایای مختلفی برای سلامت و زیبایی دارد. عسل برای آنتی‌اکسیدان‌های‌اش، ضد قارچ و ضد باکتری بودن‌اش و خواص ضد التهابی و تسکین‌دهنده‌ای که دارد، شناخته شده‌است.

از سوی دیگر، شیر یک منبع قوی کلسیم، پروتئین، ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسید لاکتیک است. همچنین شیر حاوی اسید لاکتیک است که چنان‌چه گفته شد، به روشن و سفید شدن پوست کمک می‌کند. این ماده‌ی لبنی باعث افزایش آبرسانی به پوست می‌شود، آن را نرم می‌کند و همچنین باعث کم شدن آسیب پوستی می‌شود.

برای استفاده از شیر جهت سفید کردن پوست صورت مطابق با روش زیر عمل کنید. حتی در صفحات تاریخ هم مطالبی در مورد فایده‌ی شیر و عسل وجود دارد. آیا می‌دانستید که کلئوپاترا حمام شیر و عسل می‌گرفت تا پوست‌اش سالم، جوان و درخشان بماند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا روش تهیه ماسک شیر و عسل برای زیبایی و سلامت انواع پوست را در منزل بدانید.

طرز تهیه ماسک شیر و عسل
طرز تهیه ماسک شیر و عسل

لوسیون پاک کننده شیر و عسل

یادتان باشد برای استفاده روزانه از این ماسک به عنوان پاک کننده می توانید ۱ قاشق چایخوری عسل را با ۲ قاشق چایخوری شیر مخلوط کنید تا یک بافت لوسیون مانند آماده شود. لوسیون به‌دست آمده را روی پوست‌تان به طور یکنواخت پخش کنید. به آرامی ۳ دقیقه پوست را ماساژ دهید و در نهایت صورت‌تان را با آب گرم شستشو دهید. این پاک کننده صورت، پوست را روشن می‌کند و چربی اضافی را از بین می‌برد. این لوسیون پاک کننده‌ی پوست طبیعی و خانگی برای پوست‌های حساس و بالغ بسیار عالی است. همچنین برای استفاده از این ماسک به عنوان درمان خانگی به عنوان روشن کننده پوست می توانید به روش زیر عمل کنید.

ماسک شیر و عسل

* مواد لازم:

– ۱ قاشق غذاخوری شیر

– ۱ قاشق غذاخوری عسل

۱ قاشق چایخوری آب لیمو

* روش انجام درمان:

– تمام مواد تشکیل‌دهنده را با هم مخلوط کنید تا قوام خمیری بگیرند.

– خمیر به دست آمده را روی صورت پخش کنید.

– اجازه بدهید به مدت ۳۰ دقیقه بماند.

– در نهایت آن را با آب سرد شستشو دهید.

– از این روش درمانی به طور روزانه استفاده کنید تا کم کم پوست‌تان سفید شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا