Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریموبایل و تبلت

ترفندی جالب و آسان برای عبور از pin code تلفن همراه + عکس

میهن پست – پین کد ها pin code همان رمزهای و یا کدهای ورودی اکثر گجت‌هایی هستند که برای ورودی امن و بالا بردن امینت دستگاه برای حفظ اطلاعات شخصی شما مورد استفاده قرار می گیرند که نمونه بارز آن در تلفن های همراه ، همه روزها مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارتی دیگر تلفن همراه نیز مانند کامپیوترهای متصل به شبکه و هر وسیله الکترونیکی دیگر باید راهکارهایی برای حفاظت در مقابل خرابکاران و افراد متخصص ولی سوء استفاده گر داشته باشد. اگر با طرز کار سیم کارت گوشی تلفن همراه آشنایی داشته باشید می دانید درون سیم کارت تلفن همراه یک ریزپردازنده وجود دارد که مسئولیت حفاظت از خط تلفن شما را بر عهده دارد. اصولا سیم کارت تلفن همراه صرفا بک کد را به شما می دهد تا اجازه استفاده از شبکه را داشته باشید و بقیه کارها به عهده گوشی تلفن همراه است.

بنابراین پین کد بر روی سیم کارت تنظیم می شود. در ایران این کد بر روی سند سیمکارت ثبت است و به طور پیشفرض ۱۲۳۴ تنظیم شده است. به وسیله این کد می توان دسترسی غیر مجاز به سیمکارت و بسیاری از قابلیت های شبکه را محدود کرد. اگر این کد را ۳ بار اشتباه وارد کنید، دستگاه روی PIN قفل می گردد و برای آزادسازی آن نیاز به استفاده از کد PUK خواهید داشت.

گاهی نیز اتفاق می‌افتاد که شخصی این کد را فراموش کرده و به راحتی نمی تواند به آن دسترسی پیدا کند. آیا در چنین مواقعی امکان پذیر خواهد بود  که قفل PIN code فرموش شده دستگاهمان را بشکنیم؟

توجه داشته باشید که اگر شما ۳ بار pin code گوشی را اشتباه بزنید گوشی به روی قفل PUK code می رود که ما در این گزارش روش شکستن این قفل را به شما آموزش می دهیم.

با این ترفند PIN code فراموش شده تلفن همراه خود را باز کنید!

شکستن فقل پین کد

روش عبور از پین کد :

برای شکستن PIN code  باید کد زیر را وارد کرده سپس شماره تماس (معمولا کلید سبز رنگ) را بزنید:

**۰۵*PUK*new PIN*new PIN again

PUK همان کد امنیتی است که روی سند سیم کارت نوشته شده است.

حال به جای عبارت های new PIN و new PIN again کدی را که خودتان دوست دارید PIN به آن تغییر پیدا کند وارد کنید.

با این ترفند PIN code فراموش شده تلفن همراه خود را باز کنید!

روش شکستن PIN2 Code:

معمولا این کد برای اعمال محدودیت هایی در مورد شبکه و تماس ها می باشد.اگر شما این کد را ۳ بار اشتباه وارد کنید گوشی روی این کد قفل شده و باید از PUK2 code استفاده کنید.

برای شکستن این قفل نیز همانند قبل، کد زیر را وارد کرده و سپس دکمه تماس را بزنید.

**۰۵۲*PUK2*new PIN2*new PIN2 again

در عبارت بالا منظور از PUK2 کدی است که معمولا روی سند سیم کارت ثبت شده است و یا می توانید آن را از دفتر امور مشترکین تلفن همراه درخواست کنید.

حال به جای عبارت های new PIN2 و new PIN2 again کد جدیدرا که خودتان دوست دارید وارد کنید.

توجه :فراموش نکنید که کدهای PIN و PIN2 می توانند حداقل ۴ رقم و حداکثر ۸ رقم باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا