Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریکامپیوتر

نگاهی به کیبور تاشو کمپانی ماکروسافت + عکس

میهن پست – در مورد تاریخچه کیبورد باید گفت که اختراع این گجت هیچ ربطی به دنیای کامپیوتر ندارد به گونه ای که  اگر بخواهیم به اولین کیبورد ساخته شده اشاره کنیم باید از  ماشین  تحریری که کریستوفر لتم شولز آن را برای بار اول سال ۱۸۸۶ اختراع کرد یاد کنیم. پس از ۹ سال از اختراع این ماشین تحریر، شرکت رمینگتون به تولید انبوده آن پرداخت. بنابراین کیبورد های امروزی کامپیوتر با الهام از کیبورد ماشین تحریری ساخته و به یکباره اختراع نشده است .

خوب است بدانید که اولین کیبوردهای کامپیوتری در واقع با استفاده از فن‌آوری کارت پانچ‌ها و تایپ از راه دور ایجاد شدند. سال ۱۹۴۶، شرکت انیاک کامپیوتر از یک کارت پانچ خوان به عنوان وسیله ورودی و خروجی استفاده کرد. سال ۱۹۴۸ بیناک کامپیوتر از یک ماشین تحریری که به صورت الکترومکانیک کنترل می‌شد برای خروجی داده‌ها به نوار مغناطیسی و به صورت چاپ شده بهره برد. پس از آن و با ظهور ماشین‌های تحریر برقی، پیوند بین کامپیوتر و صفحات کلید برقرار شد که خود ابتدای راهی برای قدرت گرفتن کامپیوتر بود.

کیبورد تاشو ماکروسافت (۱)

و حالا به دنبال استفاده ی مداوم از کیبورد و توسعه آن شرکت مایکروسافت برای اولین بار در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۵ بارسلون از کیبورد جدیدی به نام Universal Foldable Keyboard رونمایی و اکنون این محصول را با قیمت ۱۰۰ دلار به بازار عرضه شده است.

این کیبورد جدید و تاشو می تواند بر روی تمامی دستگاه های آیپد، آیفون و دستگاه های مبتنی بر سیستم عامل اندروید و ویندوز نصب شده و از طریق بلوتوث با آنهابه راحتی و بدون مشکل ارتباط برقرار کند.

برای توصیف ایت صفحه کلید باید گفت که قابلیت تاشدن آن در کنار وزن سبک آن می تواند برای کاربرانی که به حجم و وزن این کیبوردها اهمیت می دهند بسیار جالب و کارآمد باشد. این محصول شباهت زیادی به محصول قبلی مایکروسافت یعنی Universal Mobile Keyboard دارد که از قابلیت تاشدن برخوردار نیست.

از دیگر خصوصیات بارز این کیبورد می توان به قابلیت اتصال همزمان به دو دستگاه اشاره کرد که کاربر می تواند به راحتی و با فشار دادن دکمه ویژه تغییر دستگاه، از این صفحه کلید برای تایپ در دو دستگاه استفاده کند.
ضخامت این صفحه کلید ۵ میلیمتر بوده و از استاندارد بلوتوث ۴ پشتیبانی می کند. Universal Foldable Keyboard  در برابر آب و ضربه نیز از مقاومت بالایی برخوردار است.

دوستداران این صفحه کلید کاربردی می توانند هم اکنون این صفحه کلید را با قیمت ۹۹٫۹۵ دلار از فروشگاه های آنلاین مایکروسافت خریداری کنند.

منبع : thisiswhyimbroke

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا