Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریموبایل و تبلت

جزئیاتی از بازگشت برند محبوب NOKIA به دنیای تلفن همراه ؟

میهن پست – همان گونه که می دانید تا یک دهه اخیر نوکیا معروف به غول موبایل جهان و وبزرگترین نوآور و قدیمی‌ترین شرکت موبایل جهان بوده است. شرکتی که در حوزه طراحی و تولید تجهیزات مخابراتی در کشور فنلاندی اسن که فعالیتی چندملیتی دارد و تمرکز اصلی آن بر تولید تجهیزات و زیرساخت‌های ارتباطات مخابراتی و نرم‌افزارهای نقشه و ناوبری معطوف است.

این شرکت با تولید تلفن های همراه خاطره انگیزش جای خود را در میان دوستداران حوزه دیجیتال باز کرد که متاسفانه به دلیل سیاست های این شرکت چند سالی است که دیگر خبری از مدل های جدید و دلبرانه ی تلفن همراه این شرکت در میان سایر برند های معروف دنیا نیستیم.

و حالا شرکت محبوب فنلاندی و محبوب نوکیا با انتشار بیانه ای رسمی از بازگشت خود به بازار گوشی خبر داد.نوکیا در این اطلاعیه ، طرح و برنامه های خود برای فعالیت مجدد در حوزه گوشی های هوشمند را تشریح کرد که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت.

یکی از دست اندکاران شرکت نوکیا با نام روبرت مورلینو در این اطلاعیه گفته است که این شرکت قصد دارد بار دیگر وارد بازار گوشی‌های هوشمند شود، اما در صورت اجرای این برنامه، تولید دستگاه‌ها به شرکت دیگری واگذار خواهد شد و نوکیا وارد فرایند تولید نمی‌شود.

نوکیا در اطلاعیه خود نوشته که به دنبال یک “شریک جهانی” است که بتواند تولید، فروش و بازاریابی دستگاه‌های با برند نوکیا و پشتیبانی از مشتریان را بر عهده بگیرد. در این همکاری، نوکیا وظیفه “طراحی دستگاه و تفکیک تکنولوژی (Technology Differentiation)” در محصولات را بر عهده خواهد داشت.

این شرکت با یادآوری فروش بخش دستگاه‌هایش به مایکروسافت، افزوده که همزمان با این فروش، فرایند “تولید، بازاریابی و کانال‌های توزیع” را نیز به مایکروسافت واگذار کرده است.در این شرایط، نوکیا عقیده دارد که راه صحیح بازگشت به بازار گوشی‌های هوشمند از طریق کسب و کار ارایه لایسنس است.نوکیا بار دیگر تاکید کرده که بر اساس قراردادش با مایکروسافت، قطعا تا قبل از سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ هیچ گوشی با برند نوکیا به بازار نمی‌فرستد. البته این شرکت در مدت زمان باقیمانده بر روی طراحی دستگاه‌هایش کار خواهد کرد.

منبع : گجت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا