Mihanpostاینترنتپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

برنامه نوکیا و ودافون برای نصب شبکه اینترنت 4G بر روی ماه ؟

اینترنت 4G بر روی ماه برنامه ای است که قرار است سال آینده توسط نوکیا و ودافون برای برقرای ارتباط بین کاوشگران قمری عملی شود . برنامه ای که به گفته ی ودافون ، نوکیا را به عنوان شریک تکنولوژی خود برگزیده است تا بتواند برنامه شبکه اینترنت فضایی را که یک قطعه کوچک سخت‌ افزاری که به اندازه یک بسته شکر خواهد بود را توسعه دهد.

کمپانی آلمانی ودافون ، نوکیا و آئودی اعلام کردند که در حال کار بر روی پروژه مشترک توسعه اینترنت فضایی و راه اندازی اینترنت 4G بر روی ماه هستند تا  بدین ترتیب کاوشگرهای قمری بتوانند در کاوش های فضایی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

بنابراین اگر پروژه راه اندازی شبکه اینترنت 4G بر روی ماه عملی شود، زمینی ها می توانند با کره ماه ارتباط زنده ، با کیفیت و مداومی را به منظور رصد های فضایی انجام داده و از زمین شاهد وقایع نجومی پیراموم ماه و زمین و حتی سایر سیارات باشند.

اینترنت 4G بر روی ماه

هانز امتسریتر، مدیر اجرایی و دافون در خصوص راه اندازی شبکه اینترنت 4G بر روی ماه می‌گوید:

پروژه راه اندازی شبکه اینترنت 4G بر روی ماه شامل یک رویکرد کاملا جدید برای توسعه شبکه زیرساخت‌ های موبایل نیز خواهد شد.

پروژه نصب شبکه اینترنت 4G بر روی ماه به این صورت پیش خواهد رفت که  دو کاوشگر قمری ، آئودی را به مقری در آلینا‌ (ماژول خودکار فرود و مسیریابی) متصل می‌کند آن گاه دو کاوشگر قمری آئودی با استفاده از شبکه اینترنت 4G می‌توانند اطلاعات علمی خود و ویدئوهای باکیفیت خود را منتقل کنند که در این میان محققان می‌گویند که این دو کاوشگر می‌توانند تصاویر زنده و باکیفیت زمین را به کاوشگر دیگری تا شعاع 200 متری ارسال کنند.

توضیح بیشتر این که این کمپانی‌ ها در حال همکاری با شرکت PTScientist هستند و برنامه‌ریزی می‌کنند که تا سال 2019 این قطعه سخت‌‌افزاری را با یک موشک فالکون نه اسپیس ایکس از کیپ کاناورال به فضا ارسال کنند.

جالب است بدانید که در این پروژه به جای یک شبکه 5G یک شبکه 4G ساخته شود چرا که نسل بعدی اینترنت هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد. این امر بدین معناست که احتمالا شبکه اینترنت 5G به اندازه کافی پایدار نیست که بتواند روی سطح قمر زمین فعالیت کند.

این در حالی است که سال گذشته میلادی کمپانی آئودی اعلام کرد که طی یک ماموریت خصوصی دو کاوشگر قمری را به سطح ماه خواهد فرستاد. این کمپانی امیدوار است با ساخت کاوشگر بتواند سفر تجاری به ماه را به حقیقت تبدیل کند.

 

منبع   DailyMail

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا