Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

هیوندای نکسو هیدروژنی خودرویی رویایی از کمپانی هیوندای + عکس

هیوندای نکسو هیدروژنی بر ای اولین بار در نمایشگاه خودرو CES 2018 در حالی معرفی شد که حالا این خودرو به لحاظ سوخت هیدروژنی و البته ظاهر لوکس و آبشن هایی که دارد به عنوان خودرویی خاص مورد توجه طرفداران برند هیوندای قرار گرفته و حتی کارشناسان خودرو نیز از هیوندای نکسو هیدروژنی به عنوان شاهکار جدید کمپانی هیوندای یاد می کنند.

بله هیوندای نکسو هیدروژنی ، این خودرو شاسی بلند لوکس که توان موردنظر خود را از سلول‌های سوختی تأمین می‌کند، در سال جاری میلادی در حالی به بازار عرضه خواهد شد که برای کسانی که دسترسی به ایستگاه‌های هیدروژنی دارند، وسیله نقلیه سلول سوختی فوق‌العاده هیوندای یک نمونه قابل‌توجه در استفاده از تکنولوژی پیشرفته است.

هیوندای نکسو هیدروژنی Nexo

اگر چه همیشه به نظر می‌رسید که خودروهای هیدروژنی متعلق به سال‌ها بعد هستند و جایی بین تکنولوژی آینده و رؤیای خودروهای سبز دارند.خودرویی که روزانه که از فراوان‌ترین عنصر موجود در روز زمین استفاده کرده سپس آن را به الکتریسیته تبدیل می‌کند و خروجی آن تنها آب‌ و هوای پاک است برای سال‌ها دست‌ نیافتنی به نظر می‌رسید و البته هیوندای، سرمایه‌گذاری سنگینی بر فناوری خودروهای هیدروژنی از جمله هیوندای نکسو هیدروژنی داشته است.

هیوندای نکسو هیدروژنی نسبت به توسان که اولین خودروی هیدروژنی هیوندای است پیشرفت قابل‌ ملاحظه‌ای داشته است. نکسو جایگاه ویژه‌ای در سبد محصولات هیوندای خواهد داشت و جایگزین نمونه‌ی سلول سوختی توسان خواهد شد؛ اما نکته‌ی تمایز این شاسی‌بلند، تجهیز آن به جدید‌ترین قابلیت‌ها و سیستم‌ های کمکی راننده‌‌ی هیوندای است.

توضیح بیشتر این که ابعاد هیوندای نکسو هیدروژنی تا حدودی مشابه هیوندای توسان است اما هیوندای ادعا کرده است که پلتفرم این خودرو با پلتفرم توسان متفاوت بوده و برخلاف سبک‌ تر بودن ، فضای بیشتری را برای مخزن هیدروژن و موتور سوخت سلولی فراهم می‌کند.طراحی متفاوت اما جالب نکسو، آن را از مدل قبلی خود متمایز می‎کند.

هیوندای نکسو هیدروژنی Nexo 2

 

با نگاهی به ظاهر هیوندای نکسو هیدروژنی خواهید دید که این طراحی متفاوت به لطف چرا‎غ‎های جلوی مجزا شبیه به مدل کونا (Kona)، قالپاق‎های بزرگ چند پره‌ای با لاستیک‎‎های باریک و کشیده و دستگیره‎های در کشویی ایجادشده است. چراغ‌های LED عریض و کشیده کمک می‌کند تا تعادل خوبی با جلو پنجره مشبک جلو خودرو برقرار باشد و البته تنها با یک نگاه می‎توان متوجه تغییر شمایل نکسو شد.

هیوندای نکسو هیدروژنی Nexo

 

طراحی داخلی نکسو نیز از این نظر مدرن و شیک است. حس و حال لوکس بدنه، به درون خودرو هم سرایت کرده است. درون کابین یک نمایشگر دیجیتال بزرگ، صفحه‌ نمایش اطلاعاتی-سرگرمی، دکمه‎های فشاری و کنسول مرکزی کشیده، قرارگرفته است که با یک‌ تریم فلزی که به‌ صورت سرتاسری روی داشبورد قرار دارد، خودنمایی می‌کند. نمایشگر نقاط کور خودرو نیز قسمت عقب و طرفین خودرو را هنگام تغییر خط نمایش می‌دهد و البته هیوندای اعلام کرده که این سیستم اولین نمونه‌ موجود در این صنعت است که هر ۲ طرف خودرو را برای نمایش نقاط کور، پوشش می‌دهد.

 

هیوندای نکسو هیدروژنی Nexo

بد نیست بدانید که هیوندای نکسو هیدروژنی نتیجه تلاش‌ های بسیار زیاد و تجربه‌ های متفاوت هیوندای در زمینه ساخت خودروهای پیل سوختی مانند توسان و همچنین اتوبوس‌های شهری ساخته‌شده است.مسافت قابل پیمایش این خودرو با یک‌بار سوخت‌گیری طبق استاندارد آژانس حفاظت محیط‌زیست آمریکا حدود ۵۹۵ کیلومتر است که ۱۶۰ کیلومتر بیشتر از توسان است. در حالی است که میزان مسافت قابل پیمایش این شاسی‌بلند بر اساس استاندارد‌های اروپا بیش از ۸۰۰ کیلومتر خواهد بود؛ که توسط سه مخزن غیرقابل‌تخریب با حجم کلی ۱۵۶.۶ لیتری هیدروژن قابل‌دستیابی است.

البته نباید فراموش کرد که مهمترین شاخصه یک خودرو هیدروژنی مصرف سوخت آن است . بنابراین سوخت‌ گیری کامل هیوندای نکسو ظرف ۵ دقیقه انجام می‌گیرد. خودروهای هیدروژنی معمولا برای استارت و تولید قدرت در هوای سرد با مشکلاتی مواجه هستند. درحالی‌ که خودروهای پیل سوختی قدیمی هیوندای در دمایی منفی ۲۰ درجه سانتی‌گراد قابلیت کارکرد خود را از دست می‌دادند. سیستم جدید دارای محدوده عملیاتی بسیار بهتری بوده و در دمای منفی ۳۴ درجه ظرف ۳۰ ثانیه فعال و آماده‌به‌کار است. درحالی‌که گرم شدن کامل سیستم سلول سوختی توسان به ۹۰ ثانیه زمان نیاز داشت.

 

هیوندای نکسو هیدروژنی Nexo

و البته قلب تپنده نکسو یا همان پیشروانه آن دارای  قدرتی معادل ۱۶۱ اسب بخار و گشتاور آن به حداکثر ۳۹۴ نیوتن متر می‌رسد. برخلاف وسایل نقلیه دیزلی این گشتاور زیاد باعث می‌شود که این خودرو بزرگراه‌ ها را باقدرت و سرعت بپیماید؛ اما شتاب بالایی نداشته باشد. زمان‌ سرعت‌ گیری صفرتا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این مدل به رقم پایین ۹.۲ ثانیه می‌ رسد.

و حالا باید گفت که هیوندای با تولید یک خودروی بسیار آرام و بی‌ صدا، آلایندگی صفر و همچنین کمک به راننده برای استراحت کردن در مسیرهای کوتاه و خلوت با استفاده از فناوری نیمه خودران، کار بسیار بزرگ و قابل‌ ستایشی را انجام داده است.

 

هیوندای نکسو هیدروژنی Nexo

و در پایان نیز باید گفت که هیوندای هنوز برای این مدل قیمتی مشخص نکرده است. البته به یاد داشته باشیم که خودروی پیل سوختی توسان فقط از طریق اجاره ماهیانه ۴۹۹ دلار در دسترس است. گمانه‌ زنی در خصوص قیمت هیوندایی نکسو که از طریق فروش یا اجاره به بازار عرضه می‌شود.

 

منبع   carmagazine

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا