Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

واردات زباله و پسماند به کشور استونی با چه هدفی انجام می شود ؟!

واردات زباله و پسماند به کشور استونی در حالی انجام می شود که این کشورِ واقع شده در منطقه بالتیک – شمال اروپا – همه ساله برای تامین سوخت یکی از نیروگاه‌های خود از کشورهای مختلف زباله و پسماند وارد می‌کند. موضوعی که در ابتدا شاید برای شنوندگانش جالب و سوال برانگیز باشد . در ادامه با میهن پست همراه شوید.

در این میان واردات زباله و پسماند به کشور استونی در حالی طبق برنامه انجام می گیرد که سال گذشته این کشور حدود ۵۶ هزار تن زباله برای سوخت نیروگاهش وارد کرده بود، به این دلیل که استونی به اندازه مورد نیاز این نیروگاه زباله تولید نمی‌کند.

در این میان تلویزیون استونی نیز در گزارشی در خصوص واردات زباله و پسماند به کشورش اعلام کرده است که کارخانه‌ها و خانه‌ها در این کشورحدود ۳۹۵ هزار تن زباله در سال گذشته در این کشور تولید کردند که حدود نیمی از آن بازیافت شده و یا در مراکز دفن زباله معدوم شده اما باید گفت که  نیروگاه – ایرو – نیاز به ۲۴۵ هزار تن زباله دارد. این به آن معنا است که مابقی سوخت این نیروگاه باید از جاهای دیگر تامین شود.

واردات زباله و پسماند

کشور استونی از غرب به دریای بالتیک و از شمال به خلیج فنلاند می‌رسد و مرز شرقی آن با روسیه و مرز جنوبی آن با لتونی مشترک است. جمعیت آن ۱٬۳۱۵٬۹۴۴ نفر و پایتخت آن تالین است. واحد پول این کشور یورو و تنها زبان رسمی این کشور استونیایی بسیار به زبان فنلاندی نزدیک است. این زبان برخلاف اکثریت زبان‌های قاره اروپا که از ریشه هندواروپایی هستند جزو زبان‌های خانواده اورالی است. استونی از کم‌جمعیت‌ترین کشورهای اتحادیه اروپا است.

کاترین کار، از آژانس محیط زیست استونی، می گوید: 

که دولت استونی کاملا واضح بیان کرده که در ابتدا باید زباله‌های داخل کشور مورد استفاده قرار بگیرد، قبل از اینکه مجوزی برای ورود زباله از خارج از کشور صادر شود.

کشور استونی واردات زباله و پسماند را از کشورهایی نظیر فنلاند یا از کشور دوردستی چون ایرلند تامین می‌شود.یکی از اعضای سازمان انرژی استونی با اشاره به ورود زباله به این کشور گفت: “این کار با صرفه‌تر است.

 

منبع  BBC

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا