Mihanpostآثار تاریخیپیشنهاد سردبیرعکسعلمی و فناوری

قدیمی‌ ترین خالکوبی جهان مربوط به دو مومیایی زن و مرد کشف شد + عکس

قدیمی‌ ترین خالکوبی جهان در حالی توسط باستان شناسان در دو مومیایی زن و مرد مصری کشف کرده اند که یافته‌ های جدید نشان می‌دهد خالکوبی در آفریقا ، هزاران سال قبل‌ تر از آن چه تاکنون تصور می‌شد انجام می‌ شده است. و حالا باستان شناسان تصاویری از قدیمی‌ ترین خالکوبی جهان را بر روی بازوی یک مرد و کتف یک زن مومیایی را که اشکال جالبی هم دارند ، منتشر کرده اند.

توضیح بیشتر در خصوص قدیمی‌ ترین خالکوبی جهان این که ، این خالکوبی ها به شکل یک گاو وحشی و گوسفند بربری را روی بازوی یک مومیایی مرد و تصویری به شکل  S  را روی بازو و شانه مومیایی زن نشان می‌دهد.

این در حالی است که پژوهش های جدید نشان می‌دهد خالکوبی در آفریقا ، هزاران سال قبل‌ تر از آن چه تاکنون تصور می‌شد انجام می‌ شده است. تصاویر این خالکوبی‌ ها روی این دو مومیایی در نشریه علوم باستان‌شناسی منتشر شده است.

قدیمی‌ ترین خالکوبی جهان

دانیل آنتون، سرپرست بخش انسان‌ شناسی زیستی در موزه بریتانیا در خصوص قدیمی‌ ترین خالکوبی جهان می‌گوید:

جالب است بدانید که کشف قدیمی‌ ترین خالکوبی جهان توانسته است ، درک ما از این که مردم این عصر چگونه می‌زیستند را دگرگون می‌کند. گفتنی است که مومیایی مرد 100 سال پیش پیدا شد.

قدیمی‌ ترین خالکوبی جهان

توموگرافی‌ های رایانه‌ای که تاکنون روی این مومیایی انجام شده بود نشان می‌داد این مرد هنگام مرگ ناشی از زخم چاقو، بین ۱۸ تا ۲۱ سال داشت.

لکه‌ های تیره رنگ روی بازوی این مرد بی‌ اهمیت قلمداد شده بودند اما تصویربرداری‌های فرو سرخ نشان دادند که این لکه‌ ها در واقع خالکوبی‌ بودند. برداشت این است که یکی از این خالکوبی‌ ها گاوی وحشی با دمی طولانی و شاخ است. دیگری به نظ می رسد که تصویر یک گوسفند بربری باشد.

قدیمی‌ ترین خالکوبی جهان

باستان‌ شناسان بر این باور بودند که تنها زنان در عهد باستان خالکوبی می‌کردند اما یافته‌های جدید نشان می‌دهد مردان و زنان خالکوبی کرده‌اند. محققان همچنین فکر می‌کنند که خالکوبی‌ها نشان‌دهنده موقعیت، شجاعت و میزان دانش فرد از جادو بوده است.

قدیمی‌ ترین خالکوبی جهان

این دو مومیایی که در گورهایی کم‌عمق دفن شده بودند، در جبلین در در مصر علیا و ۴۰ کیلومتری جنوب اقصر پیدا شدند. تاریخ‌گذاری رادیوکربن این دو مومیایی نشان می‌دهد آ«ها در حد فاصل ۳۳۵۱ و ۳۰۱۷ قبل میلاد زندگی می‌کردند.

 

منبع   bbc

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا