گوناگون

عزيزي: نبايد انتظارات را بالا ببريم

 خداداد عزيزي در ارزيابي‌اش از وضعيت تيم ملي در آستانه حضور در جام جهاني و اينکه آيا بر اين باور است تيم ملي شانس صعود از گروهش را دارد يا نه عنوان کرد: فکر نمي‌کنم که پتانسيل صعود را داشته باشيم. تيمي که مي‌خواهد صعود کند بايد برنامه‌ريزي دقيق‌تري داشته باشد اما برنامه‌ريزي ما دقيق نيست.

وي ادامه داد: ما پتانسيل صعود را نداريم. بايد بپذيريم که تيم‌ملي به سختي راهي جام‌جهاني شد. ما در آسيا با تيم‌هاي آسيايي به مشکل خورديم و با خوش‌شانسي به جام‌جهاني صعود کرديم. نبايد انتظارات را از تيم‌ملي بالا ببريم. اگر شانس کمک ايران کند و تمام اتفاقات به سود ايران شود به مرحله بعدي صعود مي‌کنيم.

مهاجم سابق تيم ملي تاکيد کرد: تيم‌ملي امروز تنها به کمک همه‌جانبه نياز دارد و حالا وقت انتقاد و تخريب نيست. مسوولان بايد نيازهاي تيم‌ملي را برآورده کنند. رسانه‌هاي مکتوب و تصويري نيز بايد انتقادها را کم کنند و اجازه ندهند که حاشيه‌ها بزرگ شوند.به نظرم در جام‌جهاني کيفيت بازي مهم‌تر از نتيجه است.

عزيزي درباره اينکه با توجه به اظهارات کي روش درتمرين روز پنجشنبه تيم ملي جدايي اش از تيم ملي پس از جام جهاني قطعي است و در اين شرايط شايد مانند جام جهاني 2006 که بازيکنان از برانکو حرف شنوي نداشتند و اين بار ممکن است چنين وضعيتي براي کي روش به وجود بيايد گفت:کي‌روش با برانکو قابل مقايسه نيست. برانکو در ايران برانکو شد و قبل‌ از آن آدم مشهوري نبود. کسي برانکو را نمي‌شناخت و با سرمايه‌گذاري که در ايران بر روي او شد به شهرت رسيد.

وي ادامه داد:برانکو ايوانکويچ هرچه دارد از ايران و تيم‌ملي ايران دارد. برانکو وقتي وارد ايران شد اصلا مربي نبود و به عنوان کمک مربي و دستيار بلاژويچ وارد ايران شد و آنقدر در ايران به او بها دادند تا اسم و رسم پيدا کرد. شرايط کي‌روش با برانکو بسيار متفاوت است؛ کي‌روش مربي بزرگي بوده و در رئال مادريد، منچستريونايتد و تيم‌ملي پرتغال کار کرده بود و تمام دنيا او را مي‌شناختند. جايگاه، شخصيت و بزرگي کي‌روش به هيچ‌وجه با برانکو قابل مقايسه نيست.

عزيزي درباره انتقاداتي که کي روش نسبت به اردوي تيم ملي در آفريقاي جنوبي داشته است گفت:فکر نمي‌کنم که در آنجا مشکلي براي تيم‌ملي ايجاد شده باشد. حداقل فدراسيون در برابر کي‌روش ضعيف بوده و هر چه کي‌روش گفته فدراسيون انجام داده است. کي‌روش گفته گريه کنيد همه گريه کردند و  گفته بخنديد همه خنديده‌اند. هرچه خواسته فدراسيون انجام داده است. ليگ برتر را زود تعطيل کرده، جام حذفي را حذف کرده، برنامه مسابقات را تغيير داده و مانند اين که زياد هم بودند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا