گوناگون

علم‌الهدی: نگرانی اجلاس خبرگان رهبری مسائل فرهنگی است

امام جمعه مشهد گفت: در اجلاس خبرگان رهبری که هفته گذشته در محضر مقام معظم رهبری برگزار شد، عمده نگرانی‌ها مربوط به مسائل فرهنگی بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه که در جمع زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) برگزار شد، اظهار کرد: فقهای خبرگان در اجلاس مذکور گزارش‌ها و برنامه‌های خویش را در خصوص مسائل فرهنگی مطرح کردند که این مسائل ارتباط ویژه‌ای با مبحث فتنه داشت.

امام جمعه مشهد ضمن تبریک دهه مبارک کرامت و میلاد مسعود امام رضا (ع) تصریح کرد: فضای سیاسی زندگانی امام رضا (ع) با فضای فتنه انطباق ویژه‌ای دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمایشات امیرالمومنین (ع)، خاطرنشان کرد: مطابق با فرمایشات این بزرگوار، خاستگاه نخست فتنه، فرصت‌طلبی و قدرت‌یابی، خاستگاه دوم، دگراندیشی و اندیشه‌های مبتنی بر غرب و خاستگاه سوم تشکل‌های غیردینی و غیرارزشی مبتنی بر اندیشه‌های وارداتی است.

وی افزود: هر سه خاستگاه در زمان امام هشتم (ع) تبلوری پرفراز داشته‌اند، چراکه قدرت‌یابی بنی‌عباس و کشتار امین توسط مامون به منظور قدرت‌یابی و تثبیت قدرت تا مرحله امامت و رهبری مرامی و معنوی بر مردم نشان از ایجاد فتنه‌های فراوان در دوران زندگی این امام همام است.

امام جمعه مشهد یادآور شد: مامون برای قدرت‌یابی، مساله خلافت را برای امام رضا (ع) و قائم مقامی خویش را مطرح کرد که بصیرت و شگرد آسمانی امام (ع) منجر به شکست این توطئه شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه «بصیرت امام رضا(ع)، قدرت مامون را به پرتگاه رساند»، عنوان کرد: امام رضا (ع) در مقابل مسائل فرهنگی خارج از جامعه دینی، فلاسفه یونان، جریان‌های غربی الحادی و جریان‌های وابسته اعتقادی که در صدد تضعیف اسلام بر آمده بودند، برخوردی بصیرت‌گرایانه داشتند.

وی تصریح کرد: وجود امام رضا(ع) در سنگر فتنه‌ستیزی همان نقشی را داشت که وجود امیرالمونمنین علی (ع) در غزوه‌های بدر، احد و احزاب در برابر دشمنان این نقش را ایفا کردند.

علم‌الهدی افزود: دوران زندگی امام رضا (ع) مبتنی بر اندیشه‌های وارداتی، نحله‌های انحرافی و مخاصمات بسیاری بود، اما امام هشتم (ع) در احیاء دین، شخصیت حیاتی در دوران حیات اسلام و مسلمین داشته‌اند.

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه «محور اظهارات خبرگان رهبری مسائل فرهنگی است»، خاطرنشان کرد: در اجلاس خبرگان رهبری، بسیاری از فقها، دغدغه‌های فرهنگی، پرده‌دری‌های فرهنگی و حوادث ناملایم ضدارزشی دینی در جامعه را مطرح کردند.

عضو مجلس خبرگان عنوان کرد: مقام مظم رهبری در اجلاس خبرگان رهبری رهنمودی مبنی بر نگاه کل‌نگر به دنیا ارائه فرمودند.

وی با بیان اینکه «نگاه کلان به دنیا به معنای آن است که مشکلات داخلی کشور مبنی بر علتی خارجی است»، ادامه داد: غرب در قرن 21 سیادت و آقایی خویش را از دست داده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: استکبار جهانی آمریکا در حال سقوط است، چرا که آمریکا و غرب دو قائمه خویش یعنی فرهنگ و اندیشه غرب، قدرت سیاسی و نظامی خود را از دست داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه ملت‌های مسلمان همه به پا خاسته‌اند و غرب به ویژه آمریکا در مرحله سقوط است»، یادآور شد: در شرایط فعلی برای آمریکا مداخله نظامی فرقی ندارد و غرب سیادت خویش را از طریق تجاوز فرهنگی در سایر جوامع دنبال می‌کند.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه «اگر اسلام، دین و ارزش‌های اسلامی ناتوان شوند، غرب دوباره بر ما مسلط خواهد شد»، افزود: غرب از طریق اشاعه بی‌حجابی، توسعه فحشا، پرده‌دری‌های فرهنگی درصدد تضعیف اسلام است.

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه «فتنه 88 خط قرمز نظام است» عنوان کرد: عناصر فتنه بعد از اتمام انتخابات و نتیجه نگرفتن دست به اردوکشی خیابانی زدند و اندیشه‌های وارداتی همچون جمهوری ایرانی، نه غزه و نه لبنان و جریان‌های غربی و ضد اسلامی را گسترش دادند.

عضو مجلس خبرگان خطاب به هیات دولت و وزرا خاطرنشان کرد: همان طور که در جلسه رای اعتماد خویش بر فاصله گرفتن از فتنه تاکید کرده‌اید، به این تعهد پای‌بند بمانید.

وی با تاکید بر اینکه «فتنه‌گران نباید در جریان مدیریت کشور قرار گیرند»، اظهار کرد: رهبر حکیم انقلاب از مسائل فرهنگی احساس خطر می‌کنند.

امام جمعه مشهد با اشاره به آیات قرآن عنوان کرد: حب مقام، چاپلوسی، فرصت‌طلبی، جاه‌طلبی، قدرت‌یابی، مقام پرستی از اهم بسترهای فتنه‌ساز است و فتنه‌گران هیچ‌گاه از فتنه توبه نخواهند کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا