Mihanpostپزشکیپژوهشیپیشنهاد سردبیرتغذيه

عملکرد مغزتان را با خوردن شکلات بهبود ببخشید ؟

خوردن شکلات عملکرد مغز را بهبود می بخشد؟ موضوعی که اثبات علمی آن بر خلاف دوری بیشتر انسان ها از شکلات شاید جالب به نظر برسد اما این نتیجه مطالعه و تحقیقی است که توسط محققان در دانشگاه استرالیای جنوبی به دست آمده که مصرف شکلات به بهبود عملکرد شناختی مغز کمک می‌کند. با میهن پست همراه شوید.

محققان و پژوهشگران طی مطالعات و بررسی هایی که طی سال ها انجام داده اند، دریافتند که خوردن کاکائو می‌تواند به کم کردن وزن، کاهش فشار خون و حتی کاهش خطر ابتلا به حملات قلبی کمک کند؛ اما در حال حاضر، یک یافته جدید در پژوهشی نوین که توسط یک تیم از دانشمندان شکلات دوست انجام شده، نشان می‌دهد که مصرف شکلات سبب افزایش هوش و عملکرد مثبت مغز افراد می‌شود.

این یافته علمی جدید پس از تجزیه و تحلیل داده های ۱۰۰۰ داوطلب شرکت کننده در حالی در آزمون های مختلفی به دست آمده است که افراد حاضر در این آزمون که حداقل یک بار در هفته شکلات مصرف کرده بودند دارای حافظه قوی‌تری بوده و توانایی استدلال و پردازش اطلاعات در آنها در مقایسه با کسانی که به ندرت یا هرگز شکلات مصرف نمی‌کنند بیشتر بوده و به گفته محققان این پژوهش، شکلات و کاکائو سرشار از فلاونوئید هستند.فلاونوئید به مفهوم وسیع تمام رنگدانه‌های گیاهی را دربر می‌گیرد.

Dark Chocolate mihanpost (1)

فلاونوئیدها دارای اثرات قوی آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند که سبب کند شدن فرآیند کاهش توانایی مغز در اثر افزایش سن می‌شود. فلاونوئیدها سبب بهبود خون رسانی به مغز شده و در افزایش حافظه و توان یادگیری نقش مهمی دارند. از مکانیسم‌های احتمالی اثرات فلاونوئیدها در کارکرد مغزی، برهم کنش آن‌ها با فرآیند‌های موثر در بقای سلول، تمایز و شکل‌گیری حافظه می‌باشد.

البته نکته قابل توجه این است که مصرف شکلات‌های تلخ (Dark Chocolate) همچنین برای بیماران دیابتی بیشتر توصیه می‌شود و نیز ریسک حملات قلبی را کاهش می‌دهد.

منبع  everydayhealth

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا