Mihanpostاینترنتپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

سرعت اینترنت 5G چند برابر بیشتر از سایر سرویس های اینترنتی است ؟

سرعت اینترنت 5G و این که این سرویس چه تفاوتی با سایر سرویس های اینترنت از جمله سرعت آن چند برابر بیشتر از سرویس اینترنتی 4G است . سوالی است که حتما خیلی از کاربران اینترنت به دنبال پاسخ آن هستند.

نسل پنجم اینترنت را اینترنت 5G نام گذاری کرده اند که قرار است بعد زودی ایت سرویس عرضه شود. سرعت اینترنت 5G و به عبارتی سرعت اتصال این سرویس به اینترنت به طور غیر قابل باوری زیاد است و از فرکانس‌های بالاتری نسبت به 4G استفاده می‌کند.

سرعت اینترنت 5G به نسبت سرویس های قبلی اینترنت خیلی زیاد و البته محدودیت‌ های بسیار کمتری هم دارد که برای تکنولوژی‌هایی مانند اینترنت اشیا ایده آل است. به علاوه از آ نجایی که سیگنال‌ های این نوع از اینترنت نمی‌تواند زیاد انتشار پیدا کند، می‌ بایست تعداد نقاط دسترسی بیشتر Access Points  و همینطور با فاصله نزدیک تر به هم قرار گیرند.

در این میان پروفسور اندی ساتن انگلیسی میعتقد است:

 که هدف اینترنت 5G این است که نامرئی باشد. این تکنولوژی باید مانند تکنولوژی الکتریسیته همه جا حضور داشته باشد. چرا که سرعت اینترنت 5G به سازندگان وسایل الکتریکی کمک می‌کند تا برای اینترنت اشیا دسترسی دائمی و نامحدود عرضه کنند.

سرعت اینترنت 5G

این در حالی است که آزمون اتصال و سرعت اینترنت 5G جدیدی توسط شرکت فنلاندی Kauppalehti و اپراتور وایرلس Elisa صورت گرفته است که نشان می‌دهد فناوری 5G نسبت به 4G lte در مصرف واقعی ۱۴ برابر سریع‌تر عمل می‌کند. سرعتی که آن‌ ها موفق شده‌اند به صورت پایدار به دست آورند ، ۷۰۰ مگابیت بر ثانیه است.

البته آزمایش تست سرعت اینترنت 5G با استفاده از تجهیزات ساخت هواوی که با استانداردهای سازمان 3GPP سازگار است، انجام شد و طی آن مصرف عادی و معمول 5G در شرایط واقعی مورد ارزیابی قرار گرفت. همان‌طور که عنوان شده است، شرایط آزمایش در بهترین وضعیت خود نبود و مثلا از یک فرستنده استفاده شد.

به گفته‌ ی کارشناسان الیزا، پهنای باند چنین سیستمی روی کاغذ هزار مگابیت بر ثانیه است. در مقابل، نتیجه‌ی تست 4G در شرایط مشابه تنها ۵۰ مگابایت سرعت را نشان داد. در این آزمون‌ها، فرستنده‌ تقریبا ۵۰۰ متر با گیرنده فاصله داشت و تست 5G روی باند ۳.۵ گیگاهرتز انجام گرفت.

فناوری پشتیبانی از 5G اوایل سال ۲۰۱۹ در فنلاند به تجاری‌ سازی خواهد رسید و الیزا پیش‌ بینی می‌کند که بتواند تا پایان سال جاری بستر را برای آن فراهم کند. استفاده از 5G در کشورهای حوزه‌ی اسکاندیناوی تا ۱۸ ماه آینده آغاز خواهد شد و فنلاند یکی از اولین کشورهایی خواهد بود که از آن بهره می‌برد.

البته نباید فراموش کرد که برای اتصال به اینترنت 5G ، به سخت افزارهای مخصوص نیاز است. درست مانند حالا که برای اتصال به اینترنت4G ، باید گوشی هوشمندی داشته باشیم که این نوع اینترنت را پشتیبانی کند. هر وسیله‌ای اعم از تبلت، گوشی همراه و غیره می‌بایست قطعات متناسب با این تکنولوژی را داشته باشد.

در این میان شرکت کوالکام به تازگی محصولی تولید کرده است(X50) که به گفته این شرکت ،دانلود تا سرعت ۵ گیگابیت برثانیه راپشتیبانی می‌کند که 400 برابر سرعت دانلود در اینترنت 4G است. سازندگان گوشی‌های هوشمند تا پایان سال 2017 ، نمونه‌ایی از این قطعه را دریافت خواهند کرد که تا سال 2018 به روی محصولات خود تعبیه کنند. اما اینترنت 5G شاید تا سال 2020 عرضه نشود و سازندگان تلفن‌های همراه شاید به همین طریق بتوانند کمی خود را جلو بیاندازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا