Mihanpostآشپزيپزشکیپیشنهاد سردبیرتغذيه

غذاهایی که باعث کاهش استرس می شوند را بشناسید ؟

استرس نوعی فشار روانی است که می تواند روی عملکرد بدن شما تاثیر منفی بگذارد . در این مطلب قصد داریم غذاهایی که باعث کاهش استرس می شوند را معرفی کنیم . در ادامه با میهن پست همراه شوید .

غذاهایی که باعث کاهش استرس می شوند و ما در این لیست عنوان آنها را برای شما جمع آوری کرده ایم بصورت فوری عمل کرده و همانند یک آرام بخش میزان استرس شما را کاهش خواهند داد .

بوقلمون : آمینواسید تریپتوفان موجود در گوشت بوقلمون، سبب ایجاد حس خواب‌آلودگی می‌شود چرا که تولید سروتونین را در مغز افزایش می‌دهد که موجب ایجاد حس آرامش و شادی می‌شود.

غذاهایی که باعث کاهش استرس می شوند

مارچوبه : افسردگی در برخی موارد، به علت کمبود اسیدفولیک بدن بروز پیدا می‌کند؛ یکی از سبزیجاتی که منبع غنی اسیدفولیک محسوب می‌شود و می‌تواند به بهبود روحیه کمک بسیاری کند، مارچوبه است. مقدار دوفنجان از این ماده‌ی غذایی، دو سوم از نیاز روزانه‌ی بدن را تأمین می‌کند. هم‌چنین، گنجاندن آن در رژیم غذایی بسیار آسان است چرا که با اغلب غذاها قابل استفاده است؛ برای مثال، همراه با انواع ماهی، گوشت قرمز، مرغ و املت‌ها قابل استفاده می‌باشد.

غذاهایی که باعث کاهش استرس می شوند

بلوبری : این میوه‌ها با وجود اندازه‌ کوچک خود، بسته‌ای غنی از انواع آنتی‌اکسیدان و ویتامین C می‌باشند که موجب تبدیل شدن آن‌ها به یکی از غذاهایی که باعث کاهش استرس می شوند خواهد شد  هنگامی که به استرس دچار می‌شویم، بدن ما به ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌ها برای بازسازی و محافظت سلول‌ها نیاز دارد. این ماده‌ی غذایی همراه با ماست و غلات صبحانه قابل استفاده است.

غذاهایی که باعث کاهش استرس می شوند

شیر : مصرف یک لیوان شیر گرم پیش از خواب موجب مبارزه با بی‌خوابی و تجربه‌ی یک خواب آرام و کافی می‌شود چرا که شیر منبعی غنی از ویتامین‌های B۲ و B۱۲، پروتئین و کلسیم است. پروتئین موجود در شیر اثری آرام‌بخش را با کاهش فشار خون ایفا می‌کند. پتاسیم موجود در شیر نیز به بهبود اسپاسم عضلانی کمک می‌کند که همه و همه موجب آرام شدن ذهن و بدن می‌شوند.

غذاهایی که باعث کاهش استرس می شوند

اسفناج : سبزیجاتی که برگ آن‌ها قابل استفاده است ممکن است ایده‌ همگان برای یک غذای آرام بخش نباشند اما اسفناج، می‌تواند اثر آرام‌بخشی داشته باشد و به همین دلیل از غذاهایی که باعث کاهش استرس می شوند بشمار می آید .هم‌چنین، این ماده‌ی غذایی غنی از منیزیم است که به تنظیم کوتیزول و ایجاد حس راحتی کمک می‌کند. این سبزی می‌تواند در کنار سایر سبزیجات در انواع سالادها قرار گیرد و یا به‌همراه تخم‌مرغ و یا به شکل سوپ مصرف شود.

غذاهایی که باعث کاهش استرس می شوند

آووکادو : ‌برای عملکرد نورون‌ها و در نتیجه، عملکرد مغز، ویتامین B ضروری است. احساس اضطراب می‌تواند ریشه در کمبود ویتامین B داشته باشد.آووکادو، منبع غنی ویتامین B است که می‌تواند به کاهش استرس کمک کند. به‌علاوه، چربی غیراشباع و پتاسیم نیز در این ماده‌ی غذایی بالاست که به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

غذاهایی که باعث کاهش استرس می شوند

پرتقال : بی‌دلیل نیست که می‌گویند آب پرتقال، قسمتی از صبحانه‌ی قهرمانان است! نقش ویتامین C در کاهش فشار خون و کاهش سطح هورمون اضطراب در خون، یا همان کوتیزول، بسیار اساسی است. برای افزایش ناگهانی ویتامین C می‌توانید یک پرتقال را به شکل میوه و یا آبمیوه‌ی آن را بدون شکر اضافه و به شکل طبیعی مصرف کنید.

غذاهایی که باعث کاهش استرس می شوند

جو دوسر : هورمون سروتونین، که نقش ایجاد آرامش و شادی دارد. هم‌چنین، بهتر است به دنبال انواع قدیمی‌تر این ماده که نیاز به پختن دارند باشید چرا که نسبت به انواع آماده‌ی آن‌ها، از فیبر بالاتری برخوردار است و زمان بالاتری را برای هضم می‌طلبد؛ در نتیجه‌ی اثر آرام‌بخش آن نیز بیشتر است.

غذاهایی که باعث کاهش استرس می شوند

سالمون : اضافه کردن ماهی به رژیم غذایی‌تان، به علت غنی‌بودن آن‌ها ازاسیدهای چرب امگا-۳ به کنترل کورتیزول و آدرنالین، به موجب افزایش استرس می‌شوند، کمک می‌کند. سالمون یکی از بهترین انواع ماهی‌است که منبع غنی امگا-۳ محسوب می‌شود. بنابراین بهتر است ۳ وعده در هفته مصرف شود.

غذاهایی که باعث کاهش استرس می شوند

بادام : بادام ها یکی از غذاهایی که باعث کاهش استرس می شوند ، هستند . بادام منبع غنی ویتامین B۲ و E است که به تقویت سیستم ایمنی در زمان بروز استرس کمک می‌کند. مصرف روزانه یک‌چهارم فنجان بادام کاملا قادر به انجام این وظیفه است. برای تنوع می‌توانید مقداری میوه نیز همراه با آن مصرف کنید.

غذاهایی که باعث کاهش استرس می شوند

منبع    mensfitness

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا