گوناگون

غرق‌شدن 15 نفر در سواحل گیلان

15 نفر در تعطیلات آخر هفته در دریا جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه‌ی گیلان، سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه معاون اجتماعی پلیس گیلان با اعلام این خبر گفت: با آغاز تعطیلات تابستانی و افزایش مسافرت‌ها در کنار سواحل دریا و حاشیه‌ی رودخانه‌های کشور وقوع حوادثی مانند غرق‌شدگی، نیاز به امداد برای نجات جان هموطنانمان نیز افزایش یافته است.

معاون اجتماعی پلیس گیلان با بیان اینکه متأسفانه هر سال عده‌ی زیادی از مسافران ناآشنا به مناطق سواحلی با بی‌احتیاطی جان خود را از دست می‌دهند، تصریح‌کرد: علت اکثر غرق‌شدگی‌ها عدم توجه به اخطارهای پلیس و شنا در مناطق ممنوعه و خارج از طرح‌های دریاست.

خیرخواه با بیان اینکه استفاده از طرح‌های سالم‌سازی دریا توسط مسافران و شهروندان در صورت بروز حادثه کمک‌رسانی بهتر را فراهم می‌کند، گفت: در طرح‌های سالم‌سازی دریا ناجیان غریق حضور داشته و در صورت بروز حادثه کمک‌رسانی و کمک‌های احیایی سریع‌تر انجام می‌شود.

وی تلخ‌ترین حادثه‌ی تعطیلات هفته‌ی پیش را گرفتار شدن خانواده‌ی قزوینی در امواج متلاطم دریا برشمرد و افزود: در این حادثه پلیس و گروه‌های امدادی موفق شدند فرزند 13 خانواده را نجات داده و متأسفانه پدر 37 ساله و مادر 35 ساله بر اثر این حادثه جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه 15 نفر در غرق‌شدگی‌های تعطیلات آخر هفته گذشته در استان گیلان جان خود را از دست داده‌اند، اظهارکرد: اکثر غرق‌شدگان در دریا مسافرانی از استان‌های تهران، قزوین و آذربایجان‌شرقی بوده‌اند.

خیرخواه حدود 50 درصد موارد غرق‌شدگی را براساس آمارهای موجود مربوط به فصل تابستان اعلام و خاطرنشان کرد: طوری‌که در تابستان پارسال، استان مازندران با 188 فوتی، استان خوزستان با 67 فوتی و استان گیلان با 55 فوتی، به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم مرگ ناشی از غرق‌شدگی قرار داشتند.

وی آشنا نبودن به فنون شنا، هم‌چنین عدم آشنایی به سواحل و مناطق را از مهم‌ترین علل ایجاد خطر غرق شدن در سواحل برشمرد و افزود: بسیاری از حوادث دریایی که به یک‌باره چند نفر غرق می‌شوند به این علت است که یک نفر در آب درخواست کمک می‌کند و بقیه‌ی اعضای خانواده برای نجات فرد وارد آب شده و آنها هم گرفتار می‌شوند.

معاون اجتماعی پلیس گیلان با تأکید بر اینکه مرگ ناشی از غرق‌شدگی عمدتاً به سبب شنا در مناطق غیرمجاز و ایمن‌سازی‌نشده اتفاق می‌افتد، از هموطنان و مسافران خواست، صرفاً از مناطق مجاز و تحت مراقبت برای شنا کردن استفاده کرده و به نکات ایمنی و رعایت آنها توجه داشته باشند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا