گوناگون

فرهنگ بهره‌برداری صحیح از محیط زیست باید در جامعه ترویج شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمود شکری عصر چهارشنبه در جمع دوستداران و علاقمندان به محیط زیست به مناسبت هفته زمین پاک افزود: همراهی و همدلی مردم در صیانت از منابع طبیعی می تواند ضمن تقویت اهداف و رسالت محیط زیست، فرهنگ استفاده درست از این منابع را در جامعه نهادینه کند.

وی اظهارداشت: منابع طبیعی سرمایه‌ای برای نسل امروز و آینده است بنابراین تمامی آحاد مردم باید برای صیانت از این نعمات الهی از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روز زمین، روزی برای افزایش آگاهی و قدردانی نسبت به محیط زیست کره زمین است، گفت: زمین و هوای پاک و محیط زیست سالم مهمترین شرط تداوم بقای انسان ها بر روی این کره است.

وی افزود: فرهنگ سازی و آموزش شهروندی مهمترین اولویت مسئولان برای داشتن زمین و هوای پاک برای شهروندان است.

شکری اظهارداشت: برای داشتن شهر و روستای سالم و تحقق شعار زمین پاک برای همه نیازمند کارهای فرهنگی درسطح مدارس و بین دانش آموزان از مقطع ابتدایی است.

وی همچنین بر لزوم حفظ زمین و محیط زیست از هر گونه آلایندها بویژه زباله های شهری و صنعتی تاکید کرد و اذعان داشت: زمین پاک حق همه انسان ها است و سلامتی بشریت را تضمین می کند.

شکری تاکید کرد:  انسان سالم و زمین پاک دو مقوله ای از هم جدا نبوده و باید با ارتقای فرهنگ سلامت مردم  زمین را پاک تر تحویل نسل های بعدی داد و تلاش در این راه وظیفه همگانی است.

وی یادآورشد: زمین پاک نقش اساسی بر سلامت جامعه دارد و برای حفظ این مقوله باید همه با هم برای حفظ و پاک نگهداشتن زمین که یکی از نعمات خداوندی است، تلاش کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا