گوناگون

فعالیت 225 واحد صنعتی در نظرآباد

‌رئیس شورای شهرنظرآباد بر لزوم توسعه فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان نظرآباد تأکید کرد و گفت: توسعه این فعالیت‌ها رونق اقتصادی و کاهش بیکاری را برای شهروندان نظرآبادی به دنبال خواهد داشت.

علی عزتی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: خبرنگاران رسالت خطیری برای اطلاع‌رسانی، شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی جامعه دارند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نقش خبرنگاران در حوادث جامعه پررنگ‌تر شده است.

وی همچنین از فعالیت خبرنگاران در جبهه‌های حق علیه باطل سخن به میان آورد وافزود: خبرنگاران دوران دفاع مقدس در زیر بمباران شدید دشمن بعثی به تهیه گزارش و خبر می‌پرداختند ولی امروز در برابر هجمه‌های رنگارنگ و متنوع سردمداران استکبار جهانی و کشورهای غربی وظایف خبرنگاران سنگین‌تر و دشوارتر شده و همه باید در این راستا مثبت عمل کرده تا آنان نتوانند به اهداف شوم خود برسند.

این مقام مسئول با بیان این‌که خبرنگاران استان البرز با عشق و علاقه در تمام برنامه‌ها حضور مستمر دارند، خاطرنشان کرد: این قشر از جامعه می‌توانند با استفاده از قلم خود در آبادانی و پیشرفت همه جانبه استان تاثیرگذار باشند.

عزتی در ادامه به چگونگی عملکرد خبرنگاران اشاره کرد و افزود: خبرنگاران نیز باید با سلاح علم، دانش و منطق در دستگاه‌های دولتی و خصوصی ورود پیدا کرده و بدون حب و بغض عملکرد آن دستگاه‌ها را مورد ارزیابی قرار داده و در صورت مشاهده ضعف و کم‌کاری با نقد منصفانه، مدیران را از آن آگاه کنند.

وی نقد منصفانه خبرنگاران را مهم‌ترین ابزار اصلاح امور دانست و گفت: مسئولان اجرایی استان باید بدانند که نقد منصفانه زمینه‌ساز اصلاح جامعه است بنابراین نه تنها نباید از نقد هراس داشته باشند، بلکه باید از این مقوله استقبال کنند.

رئیس شورای شهرنظرآباد ادامه داد: شهرستان نظرآباد با داشتن ظرفیت‌های بسیار متاسفانه همچنان محروم مانده و نزدیکی به پایتخت نیز گره از کار این شهرستان باز نکرده است، لذا از خبرنگاران انتظار داریم که با رسانه‌ای کردن مشکلات و مطالبات مردم این شهرستان گامی در جهت بهبود شرایط نظرآباد بردارند.

عزتی، نبود امکانات زیرساختی، فضای آموزشی، فرهنگی و تفریحی متناسب با جمعیت، کمبود امکانات بهداشتی و درمانی را از مهم‌ترین معضلات این شهرستان عنوان کرد.

وی همچنین به فعالیت صنایع در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 400 واحد صنعتی و تولیدی در این شهرستان وجود دارد که متاسفانه تنها 225 واحد به فعالیت مشغول هستند که این مهم، زنگ خطری برای رونق و توسعه اقتصادی نظرآباد محسوب می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: از مسئولان البرزی انتظار داریم که بستر رونق این واحدهای تولیدی غیرفعال را با تامین امکانات و شرایط لازم فراهم آورند، چرا که رونق این واحدهای تولیدی علاوه بر توسعه اقتصادی، اشتغالزایی و کاهش بیکاری را نیز برای این شهرستان به ارمغان می‌آورد.

عزتی همچنین از لزوم به کارگیری نیروهای بومی در واحدهای صنعتی و تولیدی نظرآباد سخن به میان آورد و گفت: متاسفانه جمعیت کثیری از تهران و شهرستان‌های استان البرز برای کار به این شهرستان سرازیر می‌شوند در حالی که افراد بومی نظرآباد بیکار هستند.

رئیس شورای شهر نظرآباد در پایان از عملکرد یکساله شورای شهرنظرآباد سخن به میان آورد و یادآورشد: در طول یک سال گذشته 84 جلسه علنی با حضور اعضای شورای شهرنظرآباد برگزار شد که بررسی و تصویب 270 لایحه ارسالی از سوی شهرداری از مهم‌ترین نتایج این جلسات به شمار می‌رود.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا