گوناگون

اقدامات استان البرز در راستای تحقق برنامه کمربند سبز ساحل پاک

مدیرکل محیط زیست استان البرز به تشریح اقدامات این اداره کل در راستای تحقق برنامه مسیر سبز ساحل پاک پرداخت.

حسین محمدی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانجویان ایران(ایسنا)، گفت: از زمان امضای موافقت‌نامه مسیر سبز ساحل پاک میان رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با استاندار البرز اقدامات خوبی در این زمینه در استان البرز صورت گرفته است.

وی افزود: در این راستا تا کنون در سه مرحله اقدام به پاکسازی حاشیه رودخانه کرج و جاده چالوس کرده‌ایم که استقبال خوبی از آن نیز صورت گرفت.

محمدی خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی در خصوص حفاظت از محیط زیست نیز در دستور کار قرار داشته است و در طول این مدت تابلوهای زیست‌محیطی حاشیه جاده تعمیر و بازسازی شده، همچنین حدود 30 هزار بسته آموزشی هم در ایام نوروز میان مسافران توزیع شده است.

وی ادامه داد: طراحی و ساخت 20 دستگاه جمع‌آوری زباله نیز در دستور کار قرار دارد که سعی کرده‌ایم از نماهای این دستگاه‌ها برای نقاشی و شعارهای زیست محیطی استفاده کنیم.

محمدی یادآورشد: متاسفانه تا کنون در خصوص فاضلاب روستایی کار اساسی صورت نگرفته است و در این زمینه با مشکلات زیادی روبرو هستیم.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست البرز گفت: در سال جاری سه مکاتبه با وزیر نیرو جهت اختصاص 20 میلیارد تومان اعتبار برای جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب روستایی و شهری این منطقه انجام داده‌ایم.

این مقام مسئول در پایان گفت: در خصوص جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب این منطقه برای متصدیان واحدهای خدماتی دوره‌های آموزشی برگزار شده است و قرار بر این است تا تمامی این واحدها فاضلاب‌های خود را در مخازن جمع‌آوری کنند و با نظارت اداره محیط زیست اقدام به تخلیه آن در مکان مناسب کنند.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا