Mihanpostاجتماعیپیشنهاد سردبیرعکسعمومی

فقیرترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۶ توسط صندوق بین المللی پول معرفی شدند

فقیرترین کشورهای جهان از لحاظ تولید ناخالص ملی در سال ۲۰۱۶ در حالی توسط مجله گلوبال فایننس آن هم بر اساس داده های صندوق بین المللی پول مشخص شده اند که این لیست نشان می دهد که همانند گذشته کشور های آفریقایی از فقیرترین کشور های جهان هستند . در ادامه برای مشاهده این لیست با میهن پست همراه شوید .

فقیرترین کشورهای جهان که در این لیست برای شما کاربران عزیز آماده کرده ایم از از لحاظ تولید ناخالص ملی آن ها دسته بندی شده اند. این فاکتور نشان دهنده میزان ثروت تولید شده در این کشور ها است که معیاری برای فقیر یا غنی بودن مردم آن ها می باشد .

به عبارتی دیگر اختلاف درآمد سرانه بین فقیرترین کشورهای جهان از یک سو و از سوید دیگر ثروتمندترین آن ها روز به روز بیشتر می شود و این تفاوت در کسب درآمد، به خلق دو دنیای متفاوت در میان ساکنین کره زمین می انجامد.

در جایی که ساکنین کشورهای مرفه و پردرآمد جهان درجستجوی دست یابی به آخرین دستاوردهای تکنولوژی و مدرنیته هستند و رویای گذراندن تعطیلاتشان در کشورها و مناطق دور و نزدیک جهان را دارند، عده ای دیگر همچنان دغدغه شان غذا و سر پناه است و هنوز هم درگیری های قومی و قبیله ای دنیا را برایشان به جهنمی زمینی تبدیل می کند.

با هم در میهن پست نگاهی خواهیم انداخت به فقیرترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۶ میلادی.

منبع : businessinsider

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا