Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریعمومی

پهپاد ضد ضربه توسط محققان رباتیک موسسه پلی‌ تکنیک فدرال لوزان ساخته شد

محققان رباتیک موسسه پلی‌ تکنیک فدرال لوزان موفق به ساخت پهپاد ضد ضربه شده اند که دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی بوده و به همین دلیل در برابر ضربات مقاوم است . در ادامه با میهن پست همراه شوید .

پهپاد ضد ضربه موسسه فدرال لوزان با استفاده از تکنیک سازه نرم و انعطاف‌ پذیر ساخته شده . در این روش از مفاصل و از نقاط اتصال آهنربایی استفاده می شود که در این صورت از پهپاد در مقابل ضربات وارد شده محافظت می شود .

بصورت کلی محققان در هنگام ساخت پهپاد و برای محافظت از آن سه اصل را رعایت می کنند . مهم ترین فاکتوری که در این سه اصل وجود دارد حفاظت از تیغه های متحرک برای پرواز پهپاد است . باید سازه ای طراحی شود که موتور و تیغه های آن را از ضربات احتمالی وارده حفظ کند . دومین اصل حفاظت از پهپاد در هنگام نشستن و برخاستن آن است که بسیاری از محققان برای این مسئله از مواد جاذب انرژی استفاده می کنند . البته این مواد به دلیل  ماهیت نرم خود در کنترل پهپاد تاثیر منفی می‌ گذارند. فاکتور سوم نیز حفاظت از پهپاد در هنگام پرواز می باشد که معمولا در پهپاد های ویژه یک قفس محافظ کل پهپاد را در بر خواهد گرفت . اگر مسائل ایمنی در سه فاکتور بالا به خوبی رعایت شود ما در حقیقت یک پهپاد ضد ضربه خواهیم داشت .

محققان موسسه فدرال لوزان تمامی فاکتور های بالا را با استفاده از مفاصل نرم و نقاط اتصال آهنربایی رعایت کرده و یک پهپاد ضد ضربه ساخته اند . هنگامی که این پهپاد با شدت به زمین و یا موانع برخورد کند، بازو های پهپاد از محل آهنربا دچار خمیدگی موقت می شوند . سپس پس از پایان ضربه به علت کشسانی مواد سازه، دوباره ساختار پهپاد به حالت اولیه باز می‌ گردد. با استفاده از این روش پهپاد استحکام دائمی بسیار بالایی را به دست آورده .

باهم در میهن پست تصاویری از پهپاد ضد ضربه موسسه فدرال لوزان را تماشا می کنیم .

منبع : dailymail

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا