Mihanpostپیشنهاد سردبیرتلویزیونسینمافرهنگی

جزئيات فروش ميليوني روباه در سينماهاي ايران + عكس

به گزارش ميهن پست – محمد پیرهادی تهیه کننده «روباه» به کارگردانی بهروز افخمی که در اکران نوروزی قرار دارد درباره آمار فروش این فیلم سینمایی به خبرنگار مهر گفت: طبق آخرین آمار که متعلق به چهارشنبه ۱۲ فروردین ماه است فیلم سینمایی «روباه» در سومین هفته از اکران نوروزی خود در تهران معادل ۸۸ میلیون تومان در گروه سینمایی «فرهنگ» فروش داشته است.آمار فروش فیلم سینمایی «روباه» در سومین هفته از اکران نوروزی در سال ۱۳۹۴ در تهران و شهرستان به ۱۳۱ میلیون تومان رسید.

سينمايي روباه
سينمايي روباه

محمد پیرهادی تهیه کننده «روباه» به کارگردانی بهروز افخمی که در اکران نوروزی قرار دارد درباره آمار فروش این فیلم سینمایی به خبرنگار مهر گفت: طبق آخرین آمار که متعلق به چهارشنبه ۱۲ فروردین ماه است فیلم سینمایی «روباه» در سومین هفته از اکران نوروزی خود در تهران معادل ۸۸ میلیون تومان در گروه سینمایی «فرهنگ» فروش داشته است.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود آمار فروش این فیلم سینمایی در ۱۸ سالن در تهران تا فردا ۱۵ فروردین ماه به رقمی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان برسد.

این تهیه کننده سینما در پایان درباره آمار فروش فیلم «روباه» در شهرستان ها عنوان کرد: تازه ترین فیلم سینمایی بهروز افخمی در ۱۱ استان ۴۳ میلیون تومان فروش داشته و پیش بینی می‌شود این آمار در استان ها با پایان تعطیلات بیشتر شود.

فیلم «روباه» به گفته بهروز افخمی یک اثر جاسوسی واقع گرا درباره یک تعقیب طولانی است که به نوعی به شهدای هسته ای می پردازد.

مرجان شیرمحمدی، بابک حمیدیان، آرش مجیدی، حمید گودرزی و… در این فیلم بازی می کنند.

معرفي فيلم روباه

فیلم سینمایی «روباه» یازدهمین ساخته بهروز افخمی از 20 اسفند ماه به سرگروهی سینما فرهنگ اکران شده است. افخمی بعد از فیلم «روز شیطان» و گذشت 21 سال، با فیلم «روباه» به ژانر جاسوسی بازگشته است. این فیلم درباره شهدای هسته‌ای است و داستان جاسوسی به نام یوهان نتانیاهو را روایت کرد که یکی از برادران بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود. بنیاد سینمایی فارابی و سازمان انرژی اتمی و محمد پیر هادی سرمایه گذاری فیلم «روباه» را برعهده داشتند. «روباه» بهترین فیلم جبهه رسانه‌ای سینمای انقلاب در جشنواره فیلم فجر سی و سوم شد.

فیلم «روباه» در بخش مسابقه سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

خلاصه فیلم «روباه»:
یک مامور اسرائیلی که برای دور جدید ترور دانشمندان اتمی به ایران فرستاده می‌شود. این مامور ورزیده تنها کار می‌کند و از همکاری آدم‌های فریب خورده و یکبار مصرف استفاده می‌کند که تا آخرین لحظه از ماموریت خود خبر ندارند. یک موتور سوار مسافرکش در دام او می‌افتد و نادانسته برای ترور تعلیم می‌بیند و …

poshtesahneroobah3

حواشی «روباه»:

محسن تنابنده، رامبد جوان و فریبرز عرب نیا قرار بود در فیلم «روباه» بازی کنند. محمد پیرهادی در این مورد توضیح داد:

“محسن تنابنده یکی از کسانی بود که با او قراردادی منعقد شد و علاوه‌بر دریافت پول یک ماه هم با ما همراه بود، اما از آنجا که در فیلم آقای جوزانی حضور داشت و قصد داشت به سرعت اولین فیلم سینمایی خود را بسازد، به دلیل اینکه نمی‌توانستیم به او اطمینان خاطر دهیم که فیلم در مدت زمان مشخصی مثلا دو ماه به پایان می‌رسد ناچار به قطع همکاری شدیم.

رامبد جوان یکی دیگر از بازیگرانی بود که قرار بود در این فیلم حضور داشته باشد، اما سر پروژه «خندوانه» بود که البته من خیلی هم مایل به حضور ایشان در این فیلم نبودم.

فریبرز عرب‌نیا نیز دیگر گزینه بازیگری ما بود که به طور مشخص می‌گویم به لحاظ مالی با او به نتیجه نرسیدم و امکان پرداخت ارقامی که می‌گفت نبود.

بازیگر دیگری هم بود که چون همسر خارجی داشت نگران بود که شاید حضورش در این فیلم مساله‌ساز شود که من هم پذیرفتم. البته به او گفتم نمی‌دانم چرا آنهایی که در هالیوود در فیلم‌های امنیتی و جاسوسی بازی می‌کنند مورد توجه قرار می‌گیرند، اما اینجا چنین نگاهی وجود ندارد.”

10 دقیقه از فیلم «روباه» نسبت به نسخه به نمایش درآمده در جشنواره فیلم فجر کوتاه تر شده است.

بهروز افخمی درباره واقعی یا تخیلی بودن فیلم «روباه» گفت:

“موضوع برادران نتانیاهو و سازمان اطلاعات نظامی سری ارتش اسرائیل در اینترنت قابل جستجو است که آنها سه برادر بودند که من چهارمین برادر را به نام یوهان خلق کردم، اما اتفاقاتی که برای او می‌افتد واقعی است.”

محمد پیرهادی درباره فیلمنامه فیلم «روباه» گفت:

“برای ساخت این فیلم که طبق طرح آقای افخمی داستان جاسوسی را نشان می‌داد که برای ترور به ایران آمده است پیشنهاد کردم که با کارشناسان سازمان انرژی اتمی امنیتی و جاسوسی جلساتی برگزار شود و آنها موارد مختلفی را برای ما تعریف کردند که بخشی از آنها به شکل اتفاقات واقعی در فیلم نشان داده شده است.”

جلال فاطمی که بعد از 22 سال به ایران بازگشته است، درباره بازی اش در فیلم «روباه» گفت:

“از زمانیکه به ایران آمدم تجربه‌های زیادی داشتم و دودِ ماندن در سینما هم به چشمم رفته است، چون همیشه به عنوان بیگانه به من نگاه شده است. در حالی که هرچه تلاش کردم بگویم قصد سویی ندارم اکثرا برخورد دیگری را دیدم.”

بابک حمیدیان با اشاره به اینکه بازی اش در فیلم «روباه» به علت دوستی‌اش با بهروز افخمی و پیاده‌روی‌هایشان در خیابان ولیعصر شکل گرفته است‌، گفت:

“در یکی از همین پیاده روی‌ها بود که آقای افخمی به من گفت قرار است با هم همکاری کنیم و من هم موافقت کردم، البته اول قرار بود نقش دیگری را داشته باشم اما ایشان همین نقش را صلاح دانست.”
roobah3
عوامل فیلم «روباه» جوایزی را که شامل قاب نفیسی منقوش به نام حضرت امیرالمومنین علی (ع) با خوشنویسی سعید نقاشیان، کاشی متبرک به حرم حضرت اباالفضل العباس(ع) و یک بسته رمان پرفروش منتشر شده توسط انتشارات سوره مهر را از دستان منصوره کریمی همسیر شهید علیمحمدی، مومنی شریف و وحید جلیلی دریافت کردند و مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

بهروز افخمی درباره بازگشتش به ژانر جاسوسی گفت:

“دوست دارم در تمام ژانرها فیلم بسازم. البته وقتی در ژانری کار می‌کنم از آن خسته می‌شوم و سال‌های سال به سراغ آن نمی‌روم.”

محسن دارسنج درباره چهره پردازی فیلم «روباه» گفت:

“«روباه» یک داستان رئال دارد به همین دلیل شخصیت های فیلم نیز از یک گریم ساده و بدون پیچیدگی برخوردارند. البته چند شخصیت اصلی فیلم نیازمند تغییرات بیشتری در چهره بودند که از آن جمله می توان به گریم متفاوت بابک حمیدیان اشاره کرد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا