Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

لباس ورزشی جالبی که به ورزشکاران آرامش می بخشد + عکس

میهن پست – تا به حال لباس های عجیب و غربیی برای انسان ها ساخته شده است که نسبت به تاریخچه لباس جالب به نظر می رسند اما برند پوشاک ورزشی «وولبک» (Vollebak) به‌تازگی از لباس ورزشی کلاه‌داری رونمایی کرده است که پیش از شروع ورزش، فرد را آرام می‌کند و در بخش سینه آن صفحه‌های سرامیکی استفاده شده که از صدمه به ورزشکار در صورت افتادن جلوگیری می‌کند. این لباس ورزشی با هدف آرامش (ریلکس کردن) ورزشکار و ذخیره انرژی پیش از شروع تمرینات طراحی شده است. این لباس دارای یک زیپ جلویی است که تا بالای سر ورزشکار بسته شده و او را کاملا در بر می‌گیرد و فقط یک قسمت توری جلوی چشم‌ها، به ورزشکار اجازه دیدن بیرون را می‌‍دهد.

در این میان نامگذاری این لباس نیز بر اساس یکی از طیف‌های رنگ صورتی انتخاب شده است که در دهه ۱۹۷۰ روی تاثیر آرامش‌بخش آن روی سیستم عصبی مرکزی کار شد و در نتیجه از آن در سلول‌های زندان و با هدف کاهش رفتارهای خشونت‌آمیز استفاده شد. شرکت وولبک مدعی است قرار گرفتن کامل بدن ورزشکار در این لباس و با این تک رنگ موجب پایین آمدن ضربان قلب و آهسته شدن تنفس می‎‌شود. مصرف اکسیژن با استفاده از وسط لباس کمتر می‌شود زیرا به دست‌ها امکان می‌دهند استراحت کرده و حرکت بدن را کاهش دهند.

باید گفت که در داخل این لباس همچنین یک قطعه موسیقی با استفاده از صداهای صورتی قرار داده شده است که هرچه بیشتر به کند شدن ضربان قلب و آرامش فردی که آن را پوشیده کمک می‌کند. طراح این لباس می‌گوید: «این لباس با توانایی تبدیل عملکرد شما و کمک به حفظ انرژی، به بازیابی قوای‌تان کمک می‌کند، زیرا سیستم عصبی «پاراسمپاتیک» یکی از قدرتمندترین عوامل تقویت عملکرد در بدن است که به آن دسترسی داریم.»
فراموش نکنیم که«این لباس‌ها می‌توانند روی بخش‌هایی از بدن تمرکز کنند که تعداد کمی از ورزشکاران آنها را تقویت کرده‌اند و احتمالا این کار پتانسیل بالایی را برای آنها به همراه خواهد داشت.»

همچنین نمونه سیاهی با نام «شرایط سیاه» طراحی شده است که نام آن از یک عبارت نظامی به معنی موقعیت ذهنی و فیزیکی فرد در زمان حیات و موقعیت مرگش گرفته شده است. این لباس برای فعالیت‌ها و ورزش‌های شدیدتر طراحی شده و روکش ماندگارتری دارد.

منبع: ap

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا