گوناگون

لرستان فاقد صنایع مادر

استاندار لرستان گفت:‌ در استان فقدان صنایع مادر احساس می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی لرستان،«هوشنگ بازوند» در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، با حضور روسای اتاق بازرگانی سراسر کشور در سالن جلسات استانداری، خاطرنشان کرد: لرستان یکی از استان‌های پر آب کشور بوده و 12.4 میلیارد مترمکعب روان آب دارد که 4.5 میلیارد آن از استان‌های هم‌جوار وارد می‌شود و هشت میلیارد دیگر نیز به خود استان تعلق دارد که در مجموع 11 درصد روان‌آب های کشور مربوط به استان است.

وی افزود: هم‌چنین استان معادن سنگ مطلوبی دارد طوری‌که 22 درصد ذخایر سنگ‌های تزئینی و ساختمانی کشور مربوط به استان است. بیش از 5000 اثر فرهنگی و تاریخی نیز در لرستان است که 2300 اثر از آنها ثبت ملی شده است.

استاندار لرستان با اشاره به توپوگرافی منطقه گفت: لرستان 2500 کیلومتر رودخانه دارد از همین‌رو از زمان ساسانی تا به امروز پل‌های زیادی در آن احداث شده و امروز استان به‌عنوان پایتخت پل‌های تاریخی کشور مشهور شده است.

بازوند ادامه داد: لرستان از میان پنج استان پایتخت ژئوتوریسم کشور انتخاب شده است بزرگترین زمین لغزش مربوط به شهرستان پلدختر است و این شهرستان می‌تواند به‌عنوان یک ژئوپارک در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: در استان فقدان صنایع مادر احساس می‌شود و عدم کفایت زیرساخت‌ها باعث افزایش قیمت تولید شده است. هم‌چنین منابع بانکی ضعف‌هایی دارد.

استاندار لرستان با اشاره به واحدهای صنعتی استان اظهار کرد: در استان واحدهای صنعتی زیادی داریم که چندین سال است به رکود رفته‌اند و به دنبال احیای آن‌ها هستیم.

بازوند یادآور شد: اقتصاد در یک جامعه نقش ستون فقرات را دارد و اگر راکد باشد حرکتی نمی‌شود و توسعه‌ای اتفاق نمی‌افتد. فرهنگ هم نقش مغز جامعه را دارد.

وی یادآور شد: در بحث سیستم‌های بانکی 980 میلیارد تومان از منابع ما معوقه هستند که 42 درصد از آن به بنگاه‌های زودبازده برمی‌گردد.

استاندار لرستان با بیان اینکه باید قبول کنیم محور توسعه‌ بخش خصوصی است و نباید تنها به دولت اکتفا کرد، تصریح کرد: با توجه به اصل 44 دولتی کردن اقتصاد راه به جایی نمی‌برد و عرصه را باید به بخش خصوصی واگذار کرد. البته موانعی نیز وجود دارد که باید دولتمردان آن‌ها را برطرف کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا