گوناگون

استاندار رعایت استانداردهای بهداشتی در کشتارگاه‌های اردبیل را خواستار شد

استاندار اردبیل، رعایت استانداردهای بهداشتی در کشتارگاه‌های اردبیل را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در اردبیل، «مجید خدابخش» استاندار اردبیل در دیدار با کارکنان دامپزشکی و اعضای نظام دامپزشکی استان اردبیل، رعایت استانداردهای بهداشتی در کشتارگاه‌های اردبیل را خواستار شد و افزود: گزارشی از غیربهداشتی بودن یکی از کشتارگاه‌ها و استفاده از شوک برای کشتار طرح شده است که امید می‌رود در اسرع وقت این موضوع بررسی و برطرف شود.

وی از تلاش برای اختصاص اعتبارات دامپزشکی استان تا پایان مهرماه خبر داد و تصریح کرد: در حوزه‌ی دامی رعایت استانداردها به‌ویژه در بخش صادرات و تجارت خارجی اهمیت ویژه‌ی دارد و هم‌اکنون از موضوعات قابل توجه در حوزه‌ی تجارت خارجی است.

استاندار اردبیل در خصوص درخواست نظام دامپزشکی برای اختصاص دادن ساختمان به این صنف، گفت: با توجه به اختصاص ساختمان‌های دولتی به بخش دولتی، نظام دامپزشکی باید تدبیر دیگری در این‌باره داشته باشد، اما با این حال ما نیز پیگیر موضوع هستیم.

خدابخش با تأکید بر ضرورت اهمیت رسانه در آگاهسازی مردم افزود: عملکرد دامپزشکی نمود فیزیکی ندارد و بدین لحاظ دامپزشکی از فضای رسانه‌ای برای معرفی عملکرد خود به نحو احسن استفاده کند.

به گزارش ایسنا، «مهدی فیض» رئیس نظام دامپزشکی استان اردبیل با بیان اینکه این سازمان، 742 عضو اعم از دکترای تخصصی، عمومی، کارشناسی و کاردانی دارد، خاطرنشان کرد: صدور پروانه بهداشتی اماکن دامی، صدور مجوز درمانگاه و داروخانه‌ی دامپزشکی، رسیدگی به تخلفات صنفی حوزه دامپزشکی، صدور سوءپیشینه صنفی و حضور در طرح‌های مشارکتی دامپزشکی از وظایف این نهاد اجرایی است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا