گوناگون

شهرهای دارای تنش آبی در کهگیلویه و بویراحمد به شش مورد افزایش یافت

سید علی لدنی نژاد در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: تا دو هفته قبل شهرهای یاسوج، مادوان، دهدشت، لیکک و سوق دارای تنش آبی بودند در حالی که شهر چیتاب نیز به آنها اضافه شده است.
وی بیان کرد: این شش شهر کهگیلویه و بویراحمد در مرز ورود به بحران آبی قرار دارند و باید تلاش ها و اقدامات جدی برای رفع مشکل آنها انجام شود.
لدنی نژاد اظهار کرد: تنش آبی به وضعیتی گفته می شود که در آن میزان تولید آب با میزان مصرف آن برابر شود که در صورت برطرف نشدن مشکل تامین آب منجر به بروز بحران آبی خواهد شد.
وی بر لزوم همکاری همه جانبه مسوولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با شرکت آب و فاضلاب شهری استان برای کاهش تنش آبی در این شش شهر و ممانعت از تبدیل شدن آن به بحران آبی تاکید کرد.
لدنی نژاد عنوان کرد: شهرستان های هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد به منظور کاهش بروز بحران آبی در این شش شهر استان ملزم به فعال کردن ستاد مدیریت بحران خود شده اند و شرکت آب و فاضلاب شهری نیز در حال انجام اقدامات لازم در این زمینه است.

وی ابراز داشت: به دلیل گرم شدن هوا چاه های آب برخی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در مناطق گرمسیری دچار کاهش شدید آب شده اند که برای افزایش آبدهی آنها باید کف کنی و گشاد کردن دهانه انجام شود.
لدنی نژاد افزود: در حوزه تامین زیرساخت های آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد در پنج سال اخیر به طور اساسی اقدام نشده و افزایش آبرسانی به برخی شهرهای استان با توجه به ازدیاد جمعیت به طور جدی وجود نداشته است.
وی با اشاره به اینکه در شهرهای یاسوج، مادوان و لیکک باید دو چاه جدید آب حفر و وارد مدار تولید شود، گفت: شتاب بخشی در این زمینه و در اولویت قرار دادن آن ضروری است./س

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا