گوناگون

لزوم اجرایی شدن طرح جامع گردشگری شهمیرزاد

رئیس شورای اسلامی شهر نمونه گردشگری بین المللی شهمیرزاد گفت: با وجود گذشت 7 سال از تصویب طرح جامع گردشگری شهر نمونه گردشگری بین المللی شهمیرزاد، هنوز مطالعات اولیه این طرح آغاز نشده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، عبدالخالق خاکسار در اختتامیه دومین کارگاه ملی طبیعت گردی در شهمیرزاد، خواستار اجرای طرح جامع گردشگری این شهر شد و اظهار کرد: شهمیرزاد در سال 1386 به عنوان شهر نمونه گردشگری بین المللی معرفی شد و از همان سال قرار شد طرح جامع گردشگری این شهر اجرا شود که تاکنون انجام نشده است.

وی با بیان اینکه هنوز مطالعات اولیه این طرح انجام نشده است، گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهمیرزاد خواستار اجرای این طرح هستند.

خاکسار، اجرای طرح جامع گردشگری را در اطمینان بخشی به سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در شهمیرزاد موثر دانست و افزود: شهمیرزاد دارای میراث طبیعی فراوان است و می‌تواند به مکان مناسبی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری تبدیل شود.

وی گفت: شهمیرزاد نیاز به تامین زیرساختها برای ارائه خدمات به گردشگران دارد. وجود پارک، فضاهای اقامتی و هتل در جذب گردشگر به این شهر موثر است.

به گزارش ایسنا، شهمیرزاد از شهرهای زیبا و خوش آب و هوای شهرستان مهدیشهر است که سالانه پذیرای هزاران گردشگر از اقصی نقاط است. این شهر دارای جاذبه‌های طبیعی زیبا و محصولات متنوع کشاورزی است که برخی از این محصولات مانند گردو و آلو از اهمیت صادراتی و شهرت بین المللی برخوردارند.

بزرگترین باغ گردوی جهان با وسعت 700 هکتار در این شهر واقع شده است. همچنین بناهای تاریخی مانند شیرقلعه، قلعه شیخی و د‍ژوهل (یکی از کانونهای مهم اسماعیلیان) بر جذابیت این منطقه افزوده است. شهمیرزاد در 6 کیلومتری شمال شهر مهدیشهر واقع شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا