گوناگون

لزوم ایجاد پایگاه تخصصی امداد و نجات جنگل در گیلان

فرماندار ماسال از مسئولان خواست تا با ایجاد پایگاه‌های امداد و نجات جنگل مجهز به امکانات و ابزارهای لازم همانند بالگرد آبپاش مانع از تخریب جنگلهای استان گیلان بر اثر آتش سوزی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، محمود قاسم نژاد در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان ماسال با اشاره به تغییرات آب و هوایی و اقلیمی کره زمین در دهه اخیر افزود: این تغییرات موجب بارش شدید باران و برف در پاییز و زمستان و ایجاد گرمای شدید در تابستان شده است تا جایی که در یک دهه اخیر، استان گیلان 3 بار دچار برف شدید شد که موجب ایجاد مشکلات و مسائلی همچون قطع گاز، کمبود ارزاق عمومی و انسداد راه های ارتباطی استان شد.

وی بیان کرد: با توجه به سوابق ایجاد چنین بحرانهایی در استان، از همه اداره‌های ذیربط خواستاریم تا با حفظ آمادگی لازم جهت مقابله با هرگونه بحران طبیعی در شهرستان و با رسیدگی به موقع در ساعات اولیه بحران، مانع تشدید بحران و افزایش میزان خسارت احتمالی شوند.

رییس ستاد مدیریت بحران ماسال با اشاره به امکان بارندگی شدید در شهریور و امکان طغیان رودخانه‌ها و ایجاد سیل در منطقه از اداره‌های مسئول خواست تا با رفع انسدادهای احتمالی مسیر رودخانه‌ها، رفع نقایص شبکه‌های آب، برق و مخابرات و بازسازی ماشین آلات مقابله با بحران از هم اکنون زمینه لازم جهت کنترل بحران و کاهش خسارت امکانات روستایی و شهری را فراهم کنند.

فرماندار ماسال، وزش باد گرم در فصل پاییز و آتش سوزی در جنگل‌ها را از دیگر بحران‌های متصور در سطح شهرستان عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه جنگل‌های شمال کشور از معدود جنگل هایی است که عصر یخبندان نتوانست آن را از بین ببرد و از ارزشمندترین و باستانی ترین جنگل های جهان محسوب می‌شود، متاسفانه در عصر کنونی روند تخریب آن بر اثر استفاده‌های غیر اصولی، آتش سوزی و دیگر عوامل انسانی و طبیعی سرعت گرفته است.

قاسم نژاد، تامین نیازهای اولیه انسانی از قبیل خوراک، پوشاک و مسکن در مواقع بحران را ضروری دانست و تصریح کرد: مسئولان شهرستانی باید با در نظر گرفتن منابع جایگزین انرژی و اتخاذ تدابیر لازم، بتوانند ضمن کاهش آسیب‌های احتمالی، بحران را کنترل کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا