گوناگون

لزوم مدیریت آب در بخش کشاورزی کرمان

استاندار کرمان گفت: اگر استان کرمان بخواهد کشاورزی بماند، باید مدیریت آب را اعمال کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، علیرضا رزم حسینی در ستاد سرشماری عمومی کشاورزی استان کرمان اظهار کرد: این سرشماری کار مهم و بزرگی است که به پیش نویس برنامه ششم توسعه کمک می‌کند تا مسیر را برای توسعه استان و کشور درست انتخاب کنیم.

وی افزود: با دسترسی به اطلاعات دقیق به راحتی می‌توانیم نقشه راه صحیح، ترسیم و با آمار درست موارد را اصلاح کنیم. با توجه به عزم استان در مدیریت بهینه آب در بخش کشاورزی، این سرشماری کار ما را تکمیل می کند. باید میزان دقیق آبیاری غرقابی و نوین را داشته باشیم. نتیجه سرشماری کشاورزی به طرح همیاران آب برای ذخیره آب در استان کرمان کمک می‌کند و دستگاه‌های اجرایی حتما در اجرای سرشماری همکاری می‌کنند.

استاندار کرمان گفت: فرمانداران باید توجیه شوند و کار را به موقع و به خوبی در استان انجام دهند. باید با تدوین برنامه جامع، متعادل و متوازن برای توسعه استان پیش برویم.

وی افزود: باید روش‌های جدید آبیاری و کشت‌های جدید و کم آب برای تولید محصولات کشاورزی اعمال شود. مدیریت اقتصادی در بخش کشاورزی اعمال نشده و کشاورزان، آب مجانی استفاده می‌کنند. باید بتوانیم واقعا آمار درست، تهیه و استفاده کنیم.

استاندار کرمان تاکید کرد: کشاورزان باید اطلاعات داشته، با آگاهی کار را انجام داده و بدانند باید چه محصولاتی کشت کنند تا متضرر نشوند. آمارگیری کمک بسیاری می‌کند زیرا مسئولان مطلع می‌شوند چه محصولاتی در هر منطقه کشت می‌شود و باید چه اقدامی انجام داد.

رزم حسینی با اشاره به اینکه ما نمی‌دانیم بزرگان کشاورزی استان چند نفر هستند؟، افزود: این افراد می‌توانند در فرهنگسازی بخش کشاورزی موثر باشند. اگر می‌خواهیم بهره‌وری کشاورزی بالا رود باید مالکان بزرگ، شناسایی و برای فرهنگسازی و آگاهی سازی در بخش‌های مختلف همکاری کنند.

وی بیان کرد: کشاورزی یکپارچه، جواب می‌دهد و خرده مالکی مشکل به وجود آورده است.

در این جلسه محمدمهدی زاهدی، رییس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: باید در سرشماری، اطلاعات را داشته باشیم که میزان تولید محصول در استان چه میزان است و نحوه آبیاری به چه صورت باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا